Jump to content
Annons

REMIX - Studios forumfestival #30


Carl Cadello

Recommended Posts

Annons
  • Svar 103
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Har äntligen börjat komma igång på riktigt nu, hade lite problem med inspiration först.

jag hade problem först och testade med alla sång spår innan jag hittade rätt med ett av dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

gjort en halvfärdig som inte alls blev intressant, så i morgon tar jag vid och börjar på en annan.

Jag tycker det här är skitkul. Blev faktiskt tvåa i en annan remixtävling förra veckan.

http://www.audio-loop.net/

Alla gjorde trance dance (eller vad det nu heter). Jag kan inte ens stava till dans så det blev en mjacopop/i-feel-like-i-feel

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag det är grymt roligt med musiktävlingar hade inte sett denna Studiofestival avdelning för en vecka sedan eller så.

Är dock inte så mycket för REMIX och sånt inte min grej, men kan vara roligt att prova på alla fall.

Jag hade problem först och testade med alla sång spår innan jag hittade rätt med ett av dom.

Provade också först med olika sång spår men inget som blev bra förns nu.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag det är grymt roligt med musiktävlingar hade inte sett denna Studiofestival avdelning för en vecka sedan eller så.

Är dock inte så mycket för REMIX och sånt inte min grej, men kan vara roligt att prova på alla fall.

Provade också först med olika sång spår men inget som blev bra förns nu.

jag började med att lägga in sångspåret och rätt bpm och ett trummspår som funkade till den ide jag hade i huvudet.

sen försökte jag lira med sången för att hitta akorden och få nån känsla för hur jag skulle göra.

sen när jag lyssnade på lite musik på youtube fick jag en ny ide som borde funka med ett av spåren.

Link to comment
Dela på andra sajter

gjort en halvfärdig som inte alls blev intressant, så i morgon tar jag vid och börjar på en annan.

Jag tycker det här är skitkul. Blev faktiskt tvåa i en annan remixtävling förra veckan.

http://www.audio-loop.net/

Alla gjorde trance dance (eller vad det nu heter). Jag kan inte ens stava till dans så det blev en mjacopop/i-feel-like-i-feel

🙂

det här är väl trance:http://www.youtube.com/watch?v=0Ix2QVdqH9s...feature=related

och detta trance dance:trance dance: dont say go

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä fan det här går inte, får vänta till nästa festival.

då kanske punkfestivalen som precis dragit igång ett alternativ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga problem att öppna dem. Någon som kan hjälpa till? 😳

jag fick samma grej i Logic, testa ta den andra länken under, det står "HÄR"...tryck på länken "HÄR".

dom filerna funkade för mig...

haha vet inte om du fått hjälp redan dock eller om du ens förstod vad jag menade 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

bara mixningen kvar. så nu behöver ingen annan komma sist. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag har fått datahaveri och skall försöka hitta ny hårddisk att byta ut i min iMac i morgon undrar jag om det finns någon möjlighet att skjuta fram deadline, säg ett par till onsdag 18:00?

Har ett hyfsat bidrag som jag vill få med, ligger på firewiredisk, tur man backat allt..

Jag måste installera om Mac'en, Logic me plugins osv, det tar väl minst en dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag har fått datahaveri och skall försöka hitta ny hårddisk att byta ut i min iMac i morgon undrar jag om det finns någon möjlighet att skjuta fram deadline, säg ett par till onsdag 18:00?

Har ett hyfsat bidrag som jag vill få med, ligger på firewiredisk, tur man backat allt..

Jag måste installera om Mac'en, Logic me plugins osv, det tar väl minst en dag.

Ok. Då säger vi det. Onsdagen den 6/1 klockan 18:00. Då är det dödslinje på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...