Jump to content
Annons

REMIX - Studios forumfestival #30


Carl Cadello

Recommended Posts

Annons
  • Svar 103
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Min dator vill inte instalera programmet från MAX. Skulle bli jävligt glad om någon ville skicka 4.1, 4.2 och 4.3 i 24-bit. Har visioner för den låten. 😛

Jag tror jag lyckades konvertera spåren 4.1, 4.2 och 4.3 till 24-bitar. De nya finns att ladda ned i första inlägget (i början)

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta blir kul att försöka sig på. Inte säkert att jag lämnar bidrag dock, får se hur mycket inspiration jag får igång. 😆

Men jag undrar om man får ändra melodin, eller partier av melodin med melodyne? Eller det kanske är där gränsen går för vad man får göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta blir kul att försöka sig på. Inte säkert att jag lämnar bidrag dock, får se hur mycket inspiration jag får igång. 😛

Men jag undrar om man får ändra melodin, eller partier av melodin med melodyne? Eller det kanske är där gränsen går för vad man får göra?

allt är tillåtet!! du ska ju göra något eget av sångspåret så endast fantasin sätter gränserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Temat för Studios forumfestival nr 30 är REMIX.

Här är reglerna:

2. Du får göra vad du vill med spåren. Behåll det som det är, vänd på det, lägg vocoder, flanger, klipp och klistra…. Inga restriktioner

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att delta ändå.

Och bara använda spår 4.2.

Är det ok att göra så?

har bara lyssnat på spåren några ggr och personligen så tycker jag att 4.2 och 4.3 hör i hop med 4.1 som är huvud spåret men givetvis gör du som du själv tycker känns bäst. det går ju att klippa i alla spåren och välja det man vill använda som man tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske gjorde fel. Men det är fortfarande 32-bit på zippen i första inlägget,

Edit: Läste slarvigt. Har hittat det nu. 😄 Ledsen allihop, men jag kommer vinna.

Redigerat av Carle
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som vi kommer få många vinnare 🙂

Tror detta kommer bli en riktigt kul festival, har inte hunnit lyssna på spåren än men artisterna låter lovande! Ska bli riktigt kul detta, hoppas bara jag inte får ihop fler än två så man måste välja 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hur går det för er? har försökt spela med till sången i låtarna för att få lite känsla för melodin men inte hittat rätt riktigt ännu. Eller vad det ska bli för typ av musik.

funderar på att göra tvärt om och göra en eegn låt och sedan anpassa sången till den. får se vad det blir det låsnar väl när man hållit på ett tag. kan inte riktigt bestämma vilken jag ska välja, tycker alla har både för och nackdelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte lyssnat än, blir nog inget, kändes lite okreativt hela upplägget, sorry!

Men alltid kul att följa denna traditionella tävling.

Skulle kanske ha kört nån jullåtstävling medans tid är!?

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan ju lyssna iallafall innan du bestämmer dig! 🙂

Njae, jag kommer att lyssna men på denna front har jag inget att tillföra...jag är ju lite begränsad också...skriver ju bara egna hits och syr egna kläder! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, jag kommer att lyssna men på denna front har jag inget att tillföra...jag är ju lite begränsad också...skriver ju bara egna hits och syr egna kläder! 😐

Då heter du alltså Thomas Di Leva?! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen! i dag fick jag en ide som verkar funka med en av sångspåren och inte lät alltför konstig när jag testade. skönt att komma igång med ett spår i stället för att hålla på med alla och inget blir bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

hur går det? har inte hunnit gjort så mycket men tänkte ta tag i det nu, är ju fortfarande gott om tid även omman inte börjat ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...