Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Rock/pop i hemstudiomiljö så skulle jag nog titta mer på vad som medföljer de olika programmen så du slipper köpa till så mycket i efterhand. Piano, orgel, elgitarr, trummor och bas är nog de vanligaste instrumenten i denna genre. Lite pads, synth och stråk är inte fel heller. Kolla mer på vad som medföljer blir mitt tips.

Om jag sedan ska säga det så i pro tools ingår ju även ignition pack som innehåller bantade versioner av reason, live, melodyne mm.. Så ta med det i beräkningen också när du kollar vad som ingår och jämför de olika.

Lycka till!!!

MVH

Anders

EDIT: haha...såg att tråden kanske va lite gammal nu :rolleyes:

Edited by Gizmozis
Annons
Posted (edited)
Sweet. Logic rox 🙂

Om du laggt addictive drums .AU (måste va .au på mac) rätt på datorn så kan du söka i Library som du har på samma ställe som i Garageband (om du tidigare hade använt det)

annars så har du på kanalstrippen, brevid Arrangefönstret, under I/O en tom ruta, klicka i menyn har du alla instrument som är default och några .au menyer.

Kanske lite krångligt förklarat. precis vaknat 🙂

Tack, jmysss!! Grejen var att jag inte hittade den via Library....men i den "tomma rutan" dök den lilla rackaren upp. Nu blir det punk ett tag framöver... :rolleyes:

Mvh, mowgli

Edited by mowgli