Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

hej

jag vet att man inte ska ha mickabel till högtalare, (då börjar de brinna) 🙂

men...

kan jag har en högtalarkabel till min mic ? av typen kondensator tror jag ,sån som behöver ström :rolleyes:

Annons
Posted

Som jag ser det så är det bara att testa om det är nödfall.

Kabeln är ju inte skärmad så du får ju lättare brum och störningar

men det är ingen fara att prylarna börjar brinna, snarare så att micken

är tyst... :rolleyes:

Posted
Som jag ser det så är det bara att testa om det är nödfall.

Kabeln är ju inte skärmad så du får ju lättare brum och störningar

men det är ingen fara att prylarna börjar brinna, snarare så att micken

är tyst... 🙂

bra 😛 tack, då testar jag, mickabeln jag har nu brummar tycker jag och jag vet inte om det är kabeln eller miccen det är fel på, tack tack

sen testar jag också en ultragain mic100 samtidigt och jag läste precis på forumet att det va någon som tyckte att den va skit :rolleyes:

Posted
bra 😊 tack, då testar jag, mickabeln jag har nu brummar tycker jag och jag vet inte om det är kabeln eller miccen det är fel på, tack tack

sen testar jag också en ultragain mic100 samtidigt och jag läste precis på forumet att det va någon som tyckte att den va skit :rolleyes:

Det kommer inte att funka. Eftersom du har en mick som kräver fantommatning, så måste du ha alla 3 polerna i XLR-kabeln inkopplade. En högtalarkabel har bara 2 ledare men ingen skärm. Är de två ledarna inkopplade på fel pinnar, så kan du blåsa mickens membran, så det är inget jag skulle rekommendera dig att testa. En ny 3-meters mikrofonkabel ligger på runt en hundring om du inte behöver ha kontakter som tål att turnera med, så det är ingen enorm investering... 🤪

Posted
Det kommer inte att funka. Eftersom du har en mick som kräver fantommatning, så måste du ha alla 3 polerna i XLR-kabeln inkopplade. En högtalarkabel har bara 2 ledare men ingen skärm. Är de två ledarna inkopplade på fel pinnar, så kan du blåsa mickens membran, så det är inget jag skulle rekommendera dig att testa. En ny 3-meters mikrofonkabel ligger på runt en hundring om du inte behöver ha kontakter som tål att turnera med, så det är ingen enorm investering... 😎

kopplade in sladden men det brummarde rätt mycket så jag kopplade aldrig på elen, vilket va tur ¨då kanske, tack 🙂