Jump to content

Recommended Posts

Jag gillar det, bra stabs framför allt. Dessutom är låten byggd så att man hela tiden väntar på att nästa sak ska hända, vilket är viktigt i klubbmusik. Däremot tycker jag att det behöver hända något mer efter det lilla breaket med pianot, jag hade helst sett en subbas och lite mer hihats. Dessutom distar låten en del så ni får jobba lite med mixningen och nivåerna.

Jag gillar det, bra stabs framför allt. Dessutom är låten byggd så att man hela tiden väntar på att nästa sak ska hända, vilket är viktigt i klubbmusik. Däremot tycker jag att det behöver hända något mer efter det lilla breaket med pianot, jag hade helst sett en subbas och lite mer hihats. Dessutom distar låten en del så ni får jobba lite med mixningen och nivåerna.

Tack så mycket för kommentaren! aa kan hålla med om det 😎 Och den distar men bara i studioforums spelare? testa att ladda ner låten istället så borde den inte göra det.

Mer kommenterer?!

Hej.

För att vara house så känns den lite stel.

Men gillar annars hur du använder temat.

Klar potential som "Dagge" skulle ha sagt (inshala).

Bra jobbat.

Cad.

Första sekunderna trodde jag det var en cover på Mamma Mia.

Ok, nummer ett, var är basen? Det saknas sub.

Nummer två, det får inte bli helt tyst två gånger i en låt som bara är tre minuter lång.

Nummer tre, dista och använd eq för att få dina olika stabs att lyfta ur demo-träsket och ta ordentlig plats. Tryck till ALLA ljud, det är för mesigt.

Bra är att du fattat detta med stabfigurer, snygga keys.

Rock on.

Första sekunderna trodde jag det var en cover på Mamma Mia.

Ok, nummer ett, var är basen? Det saknas sub.

Nummer två, det får inte bli helt tyst två gånger i en låt som bara är tre minuter lång.

Nummer tre, dista och använd eq för att få dina olika stabs att lyfta ur demo-träsket och ta ordentlig plats. Tryck till ALLA ljud, det är för mesigt.

Bra är att du fattat detta med stabfigurer, snygga keys.

Rock on.

ok inget planerat med Mamma Mia känslan ibörjan, men kan hålla med att det låter likt.

Basen? menar du att jag borde släppa fram mer bas i låten eller ordna en egen basgång, just nu följer den ju stabsen.

Helt rätt med att det blir för tyst, något som ska tänkas på.

Det det med eqn och disten är knepigt med håller med om att dom ljuden är dova och lite mesiga men har inte riktigt fått in tekniken än...men övar.

Tack för kommentarerna, super! 🙂

Jag hade lagt en subbas/basgång så att du får mer gung helt enkelt. Det kanske kan vara en idé att undvika att ha den samtidigt som stabsen så att de inte slåss om samma frekvenser. Observera att det inte är någon rullande basgång vi talar om utan en som kommer in och gör det hela mer dansvänligt.

Jag hade lagt en subbas/basgång så att du får mer gung helt enkelt. Det kanske kan vara en idé att undvika att ha den samtidigt som stabsen så att de inte slåss om samma frekvenser. Observera att det inte är någon rullande basgång vi talar om utan en som kommer in och gör det hela mer dansvänligt.

aa smart tänkt med basen där:D tack för tipset.

Mer tips, tankar, ideer?