Sune Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 (edited) Hejsan. Reggade mig för att få lite hjälp angående Reason. Jag vill få sk. radio eller walkie-talkie ljud på mitt piano. Hur gör jag? Help please =). /jerker Edited December 27, 2004 by Sune Link to comment Share on other sites More sharing options...
insolitus Posted December 28, 2004 Share Posted December 28, 2004 Ta fram EQn och skär bort all bas och diskant, och sen kan du laborera lite med Scream också så att det distar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sune Posted December 28, 2004 Author Share Posted December 28, 2004 Ta fram EQn och skär bort all bas och diskant, och sen kan du laborera lite med Scream också så att det distar. Jo.. ja testa de.. men tyckte inte de blev så som ja ville.. de finns inget annat man kan göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
insolitus Posted December 28, 2004 Share Posted December 28, 2004 Testa lägg på lite brus eller nåt med malströmmens waveshaper. Eller ta och lägg upp filen så vi kan höra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrix Posted December 28, 2004 Share Posted December 28, 2004 Brukar inte försöka få mina piano-ljud att låta radio men det är nog precis som insolitus säger: EQ och screamer. Finns inte så många fler alternativ i reason... Du kan använda rewire till cubase och lägga på lite plugg-effekter men i bara reason blir det nog svårt att fixa det annars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sune Posted December 28, 2004 Author Share Posted December 28, 2004 OK.. men ja tror de börjar ordna till sig! tack för hjälpen! Kram på er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piffen Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 hur löste det sig om man får fråga? fast det förstås.. eftersom reason är så begränsat, å det bara finns en möjlighet att göra det du sa.. då kanske jag inte behöver fråga.. 😉 ha det!//Smulan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nattvaktaren Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 men i bara reason blir det nog svårt att fixa det annars. Experten har talat. Såhär: Jag kan fixa till vilket ljud som helst i Reason. Sug på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrix Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Hehe rutin löser väl dom flesta problemen, jag har aldrig haft tålamod att modda ljudet för mycket direkt i reason, så för mig känns det ganska begränsat många gånger... Är väl antagligen bara för lat 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
insolitus Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Det bästa är väl ifall du fixar en fm-sändare, finns som byggsatser tror jag, sen sänder du pianot och tar in det via en gammal radio. Då är det ju bara att micka radion. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
oblivian Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Lägg dit ett ECF-42 Filter o ställ den på Bp 12 o lek med frequency ratten så kan du få ganska extrema telefon/walkie talkie ljud. Funkar skit bra för mej iaf, blir alltid mums. /henke Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 du kan ju också ställa en vocoder i eq-läge och rycka bort frekvenser något mer radikalt än med PEQ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 (edited) Eller sampla ett piano, som du skickar genom två walkie-talkies, och ta in den i NN-XT. Vet dock inte vilken mick som är bäst för at micka upp walkie-talkies. Kommer nog i Studios nästa inspelingsskola. Edited February 1, 2005 by Pluffo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts