Jump to content
Annons

Funderar på att gå över till Mac och Logic


ramoand

Recommended Posts

Annons

Hej!

KÖP MAC! Det är det värt!

Jag satt länge med PC och Nuendo/Cubase. Har väl testat 7 olika burkar och crasherna var ständiga och höll på bli tokig. Till slut så hade jag sparat ihop ett antal tusenlappar och köpte mig en Macbook Pro. 2.2ghz, 4GB, 160GB samt Logic Studio 8. ATT JAG INTE HAR GJORT DETTA TIDIGARE! Ingen crash inga konflikter. På med datorn (om den inte är i vänteläge som vanligt) på med logic och köööööör, kööööör, köööör. Den största skillnaden som jag känner efter jag bytte från PC helvetet är att jag har fått så enormt mycket inspiration då ångesten för att få systemcrash helt har försvunnit. Man tänker in på att man kanske suttit med ett projekt i 20 timmar i streck. Helt sjukt samt underbart.

Köp en mac av vilket slag du än tycker. Mac Pro är ju stationära värstingen, men även iMac'en skulle ju fungera superbt. Jag själv kör med en Macbook Pro 15" och en HP 24" skärm. Sedan kör jag motus ljudkort. Stabilt som fan 😆 hehe

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

KÖP MAC! Det är det värt!

Jag satt länge med PC och Nuendo/Cubase. Har väl testat 7 olika burkar och crasherna var ständiga och höll på bli tokig. Till slut så hade jag sparat ihop ett antal tusenlappar och köpte mig en Macbook Pro. 2.2ghz, 4GB, 160GB samt Logic Studio 8. ATT JAG INTE HAR GJORT DETTA TIDIGARE! Ingen crash inga konflikter. På med datorn (om den inte är i vänteläge som vanligt) på med logic och köööööör, kööööör, köööör. Den största skillnaden som jag känner efter jag bytte från PC helvetet är att jag har fått så enormt mycket inspiration då ångesten för att få systemcrash helt har försvunnit. Man tänker in på att man kanske suttit med ett projekt i 20 timmar i streck. Helt sjukt samt underbart.

Köp en mac av vilket slag du än tycker. Mac Pro är ju stationära värstingen, men även iMac'en skulle ju fungera superbt. Jag själv kör med en Macbook Pro 15" och en HP 24" skärm. Sedan kör jag motus ljudkort. Stabilt som fan 😆 hehe

Lycka till!

Haha mkt underhållande läsning. 😛

Dock så måste jag inflika att jag på min PC med i7'a och senaste sonar och så kört 20 h + utan minnesproblem osv 🙂. Inga krasher o inget strul.

Skillnaden nuförtiden att jag kör köppt mjukvara å inte dräller med 100 nedladdade program och processer som ligger å smygkör i bakgrunden. Men det finns väll inte några program till mac så det slipper han ju oroa sig för ^^ (Hilfo kommer mac-gestapo nu 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

ok nu redar vi ut en sak. en gång för alla.

Varför laddar man ner 100 pluggar? Därför att man letar efter inspiration. När jag hade pc hade jag säkert 500GB med vsti's, samplingar osv osv. Nu har jag logic, och ett 5 tal mjukis synthar. Alla lagligt köpta hos tillverkaren. Man behöver inte mer än så. Det handlar helt enkelt om att man vill skapa någonting bra. Och på PC måste man testa massa saker i 10-15 minuter och så går man på nästa. för man har hela tiden i bakhuvudet att det kan crasha.

Vad gäller nya processorer så har såklart saker och ting blivit mycket bättre, mycket stabilare osv. Jag kan inte ge svar på 7:an processor som ska produceras i PC och Mac. har väl hört att det blir en blandning mellan linus, osx och xp. Låter lovande. Dock för min del räcker min 1,5års gamla macbookpro.

Det du får för dina 15.000 om du köper en beggad macpro eller macbookpro är en jädra inspirations maskin som inte kommer att svika dig! Du kommer att skapa, skapa och skapa.

Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Ja förmodligen. Men man kan ju bara spekulera!

Eller så blir det väl nåt konstigt att Apple släpper fyra modeller typ

Xeon i7 8-core 2x2.66, 2x3.00, 2x3.20

och toppmodell i9 6-core 1x2.26 eller nåt?!

Fast vore ju nice med 2x3.20 Xeon i9!

12 kärnor! ☺️

Jag tror alldeles säkert att det kommer komma med dubbla 6-core. Men undrar hur dom kommer lösa det? Nu kostar en gulftown processor 33.000kr lite drygt.

Den nya Mac Pro med 12 kärnor, endast 85.000 inkl moms.

DVD-brännare ingår samt 2gb minne och 512MB NVIDIA grafikkort.

HURRA ! ! !

c[😉]~

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...