Jump to content

Ny Houselåt (svänger det?)

Recommended Posts

Annons

Jag tycker den låter alldeles för torr, tråkig och enformig.

Jag tycker även basen distar lite, fast det kanske är meningen?

Detta är ingenting som föll mig i smaken 😉

Edited by Soundborn
Låter bra, men jag lyssnar i lurar nu så jag kan inte svara på hur det funkar i klubbarna.

Jag brukar skruva upp volymen tills precis innan det gör ont för att kunna avgöra om det kommer funka på klubbar 😄

Tack så mycket för feedback

Gillas ordentligt!

Nån sa att den va enformig...inte mig emot men då hade jag gjort och använt lite roligare ljud! Melodiskt och rytmisk sett (hört?) så är den riktigt jäkla bra!

Inga anmärkningar på ljudet nu...jag lyssnar och älskar det jag hör istället!

Skulle inte kalla detta house dock...kanske nån avig art!

Kul med bra musik! 🙂

Peace!

Ahha.. Det här gillar jag men precis som Soundborn så tycker jag det känns lite väl torrt.. Känns som om basen distar en aning men inte så farligt.. Har lyssnat på liknande musik halva dagen så en bra referens och inspirationskälla för dig för fortsatt mixning är t.ex The eye med Yello (som jag lyssnat på i dag).. Lyssna helst på http://open.spotify.com/track/0OQVLTY94Y0qCzUDajJLvp (Tiger Dust) Där kommer du att få massor med kreativa ideér hur du kan tillföra reverb kreativt... 🙂 Keep it up!

Gillas ordentligt!

Nån sa att den va enformig...inte mig emot men då hade jag gjort och använt lite roligare ljud! Melodiskt och rytmisk sett (hört?) så är den riktigt jäkla bra!

Inga anmärkningar på ljudet nu...jag lyssnar och älskar det jag hör istället!

Skulle inte kalla detta house dock...kanske nån avig art!

Kul med bra musik! 😲

Peace!

Tack så hemskt mycket 😄

Håller med dig ang genre. Är väl lite av en blandning mellan house, progg., psy trance kanske? 🙂

Ahha.. Det här gillar jag men precis som Soundborn så tycker jag det känns lite väl torrt.. Känns som om basen distar en aning men inte så farligt.. Har lyssnat på liknande musik halva dagen så en bra referens och inspirationskälla för dig för fortsatt mixning är t.ex The eye med Yello (som jag lyssnat på i dag).. Lyssna helst på http://open.spotify.com/track/0OQVLTY94Y0qCzUDajJLvp (Tiger Dust) Där kommer du att få massor med kreativa ideér hur du kan tillföra reverb kreativt... 😄 Keep it up!

Skumt, jag hör inte att basen distar. Eller så gör den det på ett bra sätt 🙂

Tack för feedback och för tipset. Lyssnar på Tiger Dust nu.. Flummigt! Men klockan är 06.16 och jag är inte riktigt vaken än för "feeling like a buddha, feeling very very very high".. Haha! 😲

Peace

Assskön jue! i mina öron så är det lite åt Psychadellic-House 🙂 eller nått för den är flummig och jag hade defenetivt dansat till denna om den dykt upp på en club. 🙁

Och både kicken med det låga ljudet är nice.

Keep up the good work! 🙂

Själv diggar jag lite mer hårdare stil.

Assskön jue! i mina öron så är det lite åt Psychadellic-House 😄 eller nått för den är flummig och jag hade defenetivt dansat till denna om den dykt upp på en club. 😆

Och både kicken med det låga ljudet är nice.

Keep up the good work! 😎

Själv diggar jag lite mer hårdare stil.

Tackar så mycket.

Jo, Psychedelic-House skulle man nog kunna kalla det 🙂

Peace

Tack så hemskt mycket 😊

Håller med dig ang genre. Är väl lite av en blandning mellan house, progg., psy trance kanske? 🙂

Klubbig melodisk elektro tycker jag ju mer jag lyssnar!

Mer åt Format:B hållet fast mer easy going, med större melodier och grejer! 🙂

http://www.myspace.com/formatb

Hör ingen trance, och speciellt proggig är den inte. Psykedeliskt känns inte heller rätt men de där är ju högst personligt.

Man kommer alltid undan med att kalla sin musik psykedelisk! 🙂 Är den psykedelisk för Dig? Fett!

Man kan diskutera i evigheter men i slutändan handlar det bara om 3 saker när det gäller dansmusik.

Är låten bra?

Vill jag dansa?

Upplevelsen!

Min devis i alla fall! (om dansmusik)

Good job! Peace!

Klubbig melodisk elektro tycker jag ju mer jag lyssnar!

Mer åt Format:B hållet fast mer easy going, med större melodier och grejer! 😆

http://www.myspace.com/formatb

Hör ingen trance, och speciellt proggig är den inte. Psykedeliskt känns inte heller rätt men de där är ju högst personligt.

Man kommer alltid undan med att kalla sin musik psykedelisk! 😛 Är den psykedelisk för Dig? Fett!

Man kan diskutera i evigheter men i slutändan handlar det bara om 3 saker när det gäller dansmusik.

Är låten bra?

Vill jag dansa?

Upplevelsen!

Min devis i alla fall! (om dansmusik)

Good job! Peace!

Du har helt rätt! 🙂

Tackar, Peace!

Låter bra, men du behöver nog jobba lite mer med Eq'n på mellanregistret ev. compressorn, särskilt i basen som (iaf enligt min smak) ligger lite för högt. OCH en cool hook skulle inte sitta fel. typ i slutet på varje åttondel eller en par gånger i låten.

Good work! 😕

Har lyssnat igen nu, gillar helt klart de psykedeliska inslagen. Som Brynolf säger skulle lite mer tryck i kicken vara uppskattat. Vore kul om du tog till dig det som skrivits i tråden och filade lite till på den, då har du fått dig en till lyssnare i alla fall 🙂

Riktigt go bas, bra drag och tryck! Trummorna har ett skönt sväng. Kanske att ljudbilden domineras lite väl mycket av basen. EQa den lite kanske, men det är en smaksak.

Skulle utan tvekan kunna dansa till denna på golvet! :-)

Edited by selm

Tackar för all feedback! Jag har lyssnat på låten mååånga gånger nu och känner mig faktiskt jävligt nöjd med den 🙂

Säg till om någon vill spela den på någon klubb så kommer jag! 😉

Peace and Love!

Kicken e lite väl lång tycker jag. krigar onödigt mkt basen. puncha till den mer. sen e basen som nån sagt tidigare för högt mixat. kanske räcker det att bara skära till den. men nått måste styras. sen e jag liiiiite skeptisk till ljudet på basen. vet ej vilken synth du använder. Men den håller inte riktigt ihop på de låga frekvenserna vilket gör att ljudet upplevs som lite stökigt. tycker en sån här bas ska vara rakare. nu låter den alltså lite b eller muggig.

sen skulle jag jobba om hela låten ur en arrangemangssynpunkt. nu funkar den ej på klubbar av den anledningen. här är jag och många andra som spelar ute rätt kinkiga. 1. lagom långt intro typ 1 minut med sparsmakat med melodiska element. 2 kort minibreak. 3. introducera hooken. sen kan man göra lite som man vill. men just intro/utro är fundamentala. sen för just klubbmusik så handlar det extremt mkt om att skapa spänning genom byggabyggabygga och sen skapa release när man släpper huvudpartiet. det e väl här du "misslyckas" som mest. men overall e väl ok.

Innan låten går igång så har du ett litet "schwish-ljud" + att innan den börjar är det nästan tyst under en takt. jag skulle vilja att schwich-ljudet varade lite längre och sen göra en större bomb eller vad man ska säga, när låten drar igång.

Sen kommer strob-ljus in! 🙂

Är trött och har vanligtvis svårt att formulera mig så kanske låter lite flummigt 😳

Edited by nson
Kicken e lite väl lång tycker jag. krigar onödigt mkt basen. puncha till den mer. sen e basen som nån sagt tidigare för högt mixat. kanske räcker det att bara skära till den. men nått måste styras. sen e jag liiiiite skeptisk till ljudet på basen. vet ej vilken synth du använder. Men den håller inte riktigt ihop på de låga frekvenserna vilket gör att ljudet upplevs som lite stökigt. tycker en sån här bas ska vara rakare. nu låter den alltså lite b eller muggig.

sen skulle jag jobba om hela låten ur en arrangemangssynpunkt. nu funkar den ej på klubbar av den anledningen. här är jag och många andra som spelar ute rätt kinkiga. 1. lagom långt intro typ 1 minut med sparsmakat med melodiska element. 2 kort minibreak. 3. introducera hooken. sen kan man göra lite som man vill. men just intro/utro är fundamentala. sen för just klubbmusik så handlar det extremt mkt om att skapa spänning genom byggabyggabygga och sen skapa release när man släpper huvudpartiet. det e väl här du "misslyckas" som mest. men overall e väl ok.

Hehe vilken kritik! 😄

Tack så mycket för feedback. Men det om hur låten är byggd håller jag inte med om. Beror ju lite på vilken musik man lyssnar på. Man kan ju inte direkt tycka att alla låtar som spelas på klubbar ska vara byggda som t.ex. en Eric Prydz låt? 😎

Det om basgången håller jag med om, att den upplevs som lite stökig. Men jag tycker ändå det svänger och gungar och efter ett par bira på krogen så är det ingen som märker det ändå 😉

Dessutom håller jag på med en ny låt nu och är för lat för att fixa det lilla (som förmodligen skulle ta många timmar).

Men jag hör vad du säger och tackar en än gång 🙂

Peace!

Innan låten går igång så har du ett litet "schwish-ljud" + att innan den börjar är det nästan tyst under en takt. jag skulle vilja att schwich-ljudet varade lite längre och sen göra en större bomb eller vad man ska säga, när låten drar igång.

Sen kommer strob-ljus in! 😉

Är trött och har vanligtvis svårt att formulera mig så kanske låter lite flummigt 😄

Haha nej, då. Precis så jag också brukar formulera mig 😎

Jag älskar också "stob-känslan"! Men jag spar den tills leadet brakar igång på allvar 🙂

Tack för feedback