Jump to content
Annons

STUDIONÖRD - Vet du ens att det är jul?


hackeman

Recommended Posts

En liten snögubbe ditlagd på bordet, och en figur borttagen till vänster bredvid Neko.

...snögubbe tillsammans med nalle, japp. Och japp.

Har en till. VacUm gestikulerar med handen, något har tagits bort ur den.

Japp! Lägg märke till VILKET tecken han gör med handen... 😉

Bra bojs! Två kvar... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan Hacke och alla ni andra, det här har ni gjort bra! Underbart initiativ. Undrade just när Hacke skulle slå till med en ny hit. Sorry Hacke att jag inte varit inne och kommenterat innan, det har sina anledningar. Men så fick man vara jultomte i år ändå, det värmer!

BTW, var tusan hittade du det där gamla porträttet på mig? 😲

God fortsättning på er alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag äntligen fått höra! Fantastiskt! Vad ska man säga? Det känns himla gott att det finns ett gäng som lägger ner tid och energi på att roa (och oroa) sina forumkamrater på detta vis! Vad gäller de olika vokala insatserna så är jag mållös. Vem rapar (på slutet)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Hacke och alla ni andra, det här har ni gjort bra! Underbart initiativ. Undrade just när Hacke skulle slå till med en ny hit. Sorry Hacke att jag inte varit inne och kommenterat innan, det har sina anledningar. Men så fick man vara jultomte i år ändå, det värmer!

BTW, var tusan hittade du det där gamla porträttet på mig? 🙂

God fortsättning på er alla!

Där är du ju! Jag (vi) började nästan bli orolig(a) över att du inte svarade... äntligen kan vi pusta ut. Puh! 😄

Märk väl att det är inte JAG som slagit till med en hit här. Det är vi veteraner. Kolla omslaget för detaljer om vem som gjort vad (men tack ändå 🙂).

Bilden hittade jag på idg.se via google images.. eller bilden finns inte kvar på idg.se, men däremot i googles cache. Här. Hehe. 😄

Hoppas du förstod budskapet med dig som jultomte på omslaget. 😉

Och hoppas NÅGON hittar sista två felen i FINN FEM FEL... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att sjunga tight när man inte vet hur de andra sjunger. Man sjöng så gott det gick. 🙂

Mja, det där blev lite av en miss. De som valde att sjunga utan Hammagrellas röst i bakgrunden hade Demonen ett h*levete att få till bra i mixen. Omöjligt att få körerna tajta om alla sjunger solo på sitt eget lilla sätt juh... 😠 men däremot låter det så mycket roligare, hehe. 🙂

Nästa gång (om alls) blir det mandatory att välja mixen med hamma i bakgrunden. 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

fast i år hoppas jag att det är en sämre jullåt som slaktas.. Do they know its christmas är ju en låt man satt och grät till som barn när man fattade vad texten handlade om.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Eyy..ska vi göra en revival? nytt tema och ny melodi? Hackeman har du något uppslag..

Eyy... har missat att ni bumpat denna.

Det tog en dj-vla massa tid i anspråk att förverkliga den här idén sist kommer jag ihåg... personligen lade jag tvåsiffrigt antal timmar på att pula med omslaget på pixelnivå, och det är likförbannat ingen som hittat alla fem felen ännu! 😳

Men det är klart att vi ska göra något... det är ju mer än två veckor till dopparedan! 🥰 Vi kanske ska slå på stort och göra ett medley av Top-10 mest populära jullåtarna fast varje klipp går i annan genre än normalt och med en egen text som har röd tråd genom hela mixen.... 🤪

Näääfyfanvajobbigt. 😄 Hade varit kul att bygga nåt på ali-pa-pa-fågelns ljud i "Kalle Anka och hans vänner önskar oss en God Jul". Typ refrängen bygger på ali-pa-pa följt av oss i form av nån fotbollskör (ty det är så vi kommer att låta oavsett) och sen får Danny (och några till) dra nån rap i verserna... eller nåt. Eller NOT.

Ähhhjagvetefan. Fantasin är visst inte på topp just nu... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade varit kul att bygga nåt på ali-pa-pa-fågelns ljud i "Kalle Anka och hans vänner önskar oss en God Jul".

Men ska vi skippa ritsch-ratsch-mixen isåfall? 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade varit kul att bygga nåt på ali-pa-pa-fågelns ljud i "Kalle Anka och hans vänner önskar oss en God Jul".

Men ska vi skippa ritsch-ratsch-mixen isåfall? 😄😄

Näääää.. varför skulle vi (du) det?! 🥰 Det är ju DIN grej... här pratar vi om nåt som aaaalla ska vara med och göra. 🙂

Ahh.. eller du menar att du oxå tänker använda ali-pa-pa, och det är tjatigt att använda den i mer än en produktion? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eyy..ska vi göra en revival? nytt tema och ny melodi? Hackeman har du något uppslag..

Eyy... har missat att ni bumpat denna.

Det tog en dj-vla massa tid i anspråk att förverkliga den här idén sist kommer jag ihåg... personligen lade jag tvåsiffrigt antal timmar på att pula med omslaget på pixelnivå, och det är likförbannat ingen som hittat alla fem felen ännu! 😱

Behövs det? 😕 Jag tror inte så många tänker på det met julstämmning på top.

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Haha, pallrade mig in o lyssnade också. Inte hört innan, måste säga att det är grymt jobbat! Det här kommer hålla i sig hur många år som helst. Som sagt, värt att plocka ut, damma av o ställa i playlisten så härårs igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eyy..ska vi göra en revival? nytt tema och ny melodi? Hackeman har du något uppslag..

Eyy... har missat att ni bumpat denna.

Det tog en dj-vla massa tid i anspråk att förverkliga den här idén sist kommer jag ihåg... personligen lade jag tvåsiffrigt antal timmar på att pula med omslaget på pixelnivå, och det är likförbannat ingen som hittat alla fem felen ännu! 😄

Behövs det? 😛 Jag tror inte så många tänker på det met julstämmning på top.

Nja... det var alltså meningen ni skulle FINNA FEM FEL jämfört med originalet... 🙁

studionord-front-medium.jpg

spsdoth.jpg

Android och Neko hittade 3 st av felen:

1) En liten snögubbe (tillsammans med en nalle) ditlagd på bordet

2) En figur borttagen till vänster bredvid Neko.

3) VacUm gestikulerar med handen (lägg märke till vilket tecken!)

2 st kvar alltså... vetefan om jag ens hittar dem själv nu. 😆

edit: joo, en till hittar jag... men f-n inte den sista. 😏

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...