Jump to content
Annons

Ny svensk forskning hjälper hörselpatienter


Zazzio (oregistrerad)

Recommended Posts

Zazzio (oregistrerad)

Gå in på www.pubmed.com och sök på "Zazzio" eller "19821704" så ser ni att laserbehandling i kombination med pulserande elektromagnetisk fält-behandling och analys och kontroll av fria radikaler i blod leder till att patienterna blir bättre, besvärsfria och återställda i sin överkänslighet för ljud/hyperacusis. Min vetenskapliga artikel som beskriver min forskningsstudie publiceras i en periodisk internationell referentgranskad MEDLINE-indexerad medicinsk vetenskaplig tidskrift. Studien tog 5½ år att genomföra.

Det finns även dussintals studier som visar att tinnitus blir bättre och helt eliminerad med hjälp av samma sorts behandling. Jag referentgranskar för tillfället en sådan studie där 420 patienter behandlats och 56,7 % av dem blivit objektivt mätbart bättre. Det finns även tidigare studier som visar att fler än 80 % av dessa patienter blir förbättrade och att fler än 20 % till slut blir av med sina tinnitussymtom om de genomgår behandlingen.

Till och med hörselskador kan repareras, har forskningen visat. Plötslig dövhet är det bråttom med för att få positiv behandlingseffekt.

Företrädarna för den offentliga svenska sjukvården (önh-läkarna och audiologerna) fortsätter dock att påstå att det inte finns något botemedel mot hörselrubbningar, och sedan remitterar de patienterna till psykologer som arbetar med kognitiv beteendeterapi (coping) eller så skickas patienterna till gruppsamtal eller får ångestdämpande medicin, lugnande preparat och sömnmedel utskrivna - verkligt kompetenta behandlingsalternativ!!

Jag kommer inte att hinna svara på några kommentarer eller frågor. I och med att studien snart kommer ut i tryck så kommer jag att ha häcken full med undersökningar och patientbehandlingar (det har jag redan) och föreläsningar här och var i världen (det har jag redan haft en del). Vill patienter komma på undersökning och behandling så finns min kliniks hemsida på nätet - den är enkel att Googla fram liksom det är lätt att hitta mig via Eniro eller Hitta.

De positiva forskningsresultaten talar sitt tydliga vetenskapliga språk. Åsikter hör inte hemma i den medicinska världen. Gissningar är inte vetenskapliga.

Michael Zazzio, AudioLaser-Kliniken

Leg Ssk och publicerad medicinsk forskare

Redigerat av Zazzio
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter fantastiskt!

Nu är jag inte direkt drabbad själv mer än lite överkänslig för höga ljud men för folk som verkligen lider av skadad hörsel så låter detta som något stort. Härligt att se när forskning ger resultat.

Jag tänker osökt på medlemmen Lesky här på forumet som verkar ha ett torterande helvete p.g.a skadad hörsel. Länk:

-Är det möjligt att överlämna sitt liv till forskningen/läkarvården?, Hyperacusis har övergått i kronisk smärta efter Acoustic Shock Injury-

Det verkar ju finnas hopp.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fantastiskt!

Nu är jag inte direkt drabbad själv mer än lite överkänslig för höga ljud men för folk som verkligen lider av skadad hörsel så låter detta som något stort. Härligt att se när forskning ger resultat.

Jag tänker osökt på medlemmen Lesky här på forumet som verkar ha ett torterande helvete p.g.a skadad hörsel. Länk:

-Är det möjligt att överlämna sitt liv till forskningen/läkarvården?, Hyperacusis har övergått i kronisk smärta efter Acoustic Shock Injury-

Det verkar ju finnas hopp.

Mvh

Memphis

Hej Memphis,

Jag är en musiker/ljudtekniker från Stockholm som drabbades av ett plötsligt ganska stort hörselbortfall i April 2007. Tre veckor senare hörde jag den första tinnitussignalen som tilltog i styrka under några dagar. Till slut hade jag en trumpet i skallen och blev extremt ljudkänslig för alla sorters ljud från det högre mellanregistret kring 3 kHz och uppåt.

Jag tog kontakt med den forskare som satrtade tråden och fick en del intressant info, hittade mer på nätet och bestämde mig för att prova. Det har tagit lång tid men, med tanke på att läkarbetenskapen hävdar a) att laserbehandling inte fungerar, eller åtminstonde inte bevisats fungera. alt 😱 hävdar att man måste lära sig leva med det, så måste jag säga att jag fått fantastiska resultat. Efter 27 månaders behandling är jag nu ungefär 85% återställd. Det susar lite lätt fortfarande men jämfört med 60 dB trumpeten så är det som nästan ingenting. Ljudkänsligheten är i princip borta. Vet dock inte hut jag skulle reagera på riktigtvstarka ljudtryck. I den här laserterapin ingår också att undvika starka ljud. Men till vardags märker jag ingen ljudkänslighet alls. Och hörseln är fantastiskt mycket bättre. Över medel för min ålder i dom flesta register. Och...jag känner att det finns chans till ytterligare förbättringar.

Vad jag rekommenderar dig är att du börjara vara lite extra försiktig med ljudnivåerna och att du tar en dag i veckan då öronen får vila ordentligt och ta igen sig. Den lilla känslighet du upplever beror med stor sannolikhet på att öronen är uttröttade och överarbetade i just dom regsitren. Och, om det skulle börja bli lite värre rekommenderar jag att du ganska snabbt provar några omgånger laserbehandling. Det sägs att man kan åtgärda lättare hyperacusi och/eller tinnitus mycket bra om, och färhållandevis snabbt man behandlar innan det gått så långt som det gjorde i mitt fall. Och jag har ju ändå blivit enormt mycket bättre. Men det har som sagt tagit lång tid.

Det fanns inte en chans i Kopernikum att jag kunde ägna mig åt musik, ens på låg volym, under mer än ett år. Och det kändes ju bortkastat. Men nu är jag äntligen tillbaka och har avslutat plattan jag höll på med när hörseln brakade ihop.

Kommer faktiskt ha den i handen inom 3 veckor!

Det trodde jag inte för 2,5 år sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Memphis,

Jag är en musiker/ljudtekniker från Stockholm som drabbades av ett plötsligt ganska stort hörselbortfall i April 2007. Tre veckor senare hörde jag den första tinnitussignalen som tilltog i styrka under några dagar. Till slut hade jag en trumpet i skallen och blev extremt ljudkänslig för alla sorters ljud från det högre mellanregistret kring 3 kHz och uppåt.

Jag tog kontakt med den forskare som satrtade tråden och fick en del intressant info, hittade mer på nätet och bestämde mig för att prova. Det har tagit lång tid men, med tanke på att läkarbetenskapen hävdar a) att laserbehandling inte fungerar, eller åtminstonde inte bevisats fungera. alt 🙂 hävdar att man måste lära sig leva med det, så måste jag säga att jag fått fantastiska resultat. Efter 27 månaders behandling är jag nu ungefär 85% återställd. Det susar lite lätt fortfarande men jämfört med 60 dB trumpeten så är det som nästan ingenting. Ljudkänsligheten är i princip borta. Vet dock inte hut jag skulle reagera på riktigtvstarka ljudtryck. I den här laserterapin ingår också att undvika starka ljud. Men till vardags märker jag ingen ljudkänslighet alls. Och hörseln är fantastiskt mycket bättre. Över medel för min ålder i dom flesta register. Och...jag känner att det finns chans till ytterligare förbättringar.

Vad jag rekommenderar dig är att du börjara vara lite extra försiktig med ljudnivåerna och att du tar en dag i veckan då öronen får vila ordentligt och ta igen sig. Den lilla känslighet du upplever beror med stor sannolikhet på att öronen är uttröttade och överarbetade i just dom regsitren. Och, om det skulle börja bli lite värre rekommenderar jag att du ganska snabbt provar några omgånger laserbehandling. Det sägs att man kan åtgärda lättare hyperacusi och/eller tinnitus mycket bra om, och färhållandevis snabbt man behandlar innan det gått så långt som det gjorde i mitt fall. Och jag har ju ändå blivit enormt mycket bättre. Men det har som sagt tagit lång tid.

Det fanns inte en chans i Kopernikum att jag kunde ägna mig åt musik, ens på låg volym, under mer än ett år. Och det kändes ju bortkastat. Men nu är jag äntligen tillbaka och har avslutat plattan jag höll på med när hörseln brakade ihop.

Kommer faktiskt ha den i handen inom 3 veckor!

Det trodde jag inte för 2,5 år sen.

Vad har 27 månaders behandling kostat dig

med omkostnader o.s.v ?

mvh Antikartellmusikern

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...