Jump to content
Annons

Sign in to follow this  
Vakuumanka

Metal (ny halvklar låt) - Söker sångare!

Recommended Posts

Filnamn: Metal (ny halvklar låt) - Söker sångare!

Av: Vakuumanka

Skickad: 17 Sep 2009

Kategori: Rock/Metal

Har skrivit en ny låt som jag är väldigt nöjd med ännu så länge. Ska skriva klart hela nästa vecka, men letar redan nu efter

en sångare som skulle vara villig att lägga på sång på låten. (Får gärna skriva text också!)

Jag vet att låten inte är klar (Nästintill omixad, ingen bas & trummor ska fixas till), men jag vill redan veta nu om någon är intresserad.

Du ska vara mycket erfaren av både sång & skrik/growl.

Skicka ett PM om du är intresserad!

(Tyck gärna till om låten redan nu.) ^_^

Mvh

Ankan

Klicka här för att ladda ner filen

Annons

Filnamn: Metal (ny halvklar låt) - Söker sångare!

Av: Vakuumanka

Skickad: 17 Sep 2009

Kategori: Rock/Metal

Har skrivit en ny låt som jag är väldigt nöjd med ännu så länge. Ska skriva klart hela nästa vecka, men letar redan nu efter

en sångare som skulle vara villig att lägga på sång på låten. (Får gärna skriva text också!)

Jag vet att låten inte är klar (Nästintill omixad, ingen bas & trummor ska fixas till), men jag vill redan veta nu om någon är intresserad.

Du ska vara mycket erfaren av både sång & skrik/growl.

Skicka ett PM om du är intresserad!

(Tyck gärna till om låten redan nu.) :ph34r:

Mvh

Ankan

Klicka här för att ladda ner filen

Someone? Vad tycker ni om låten? :lol:

Guest DieHard

Det gamla vanliga med gurorna allt för högt mixade. Nej jag kan inte säga att jag tyckte låten var intressant heller. Lät okej men efter att jag lyssnat på det har jag glömt det.

Det gamla vanliga med gurorna allt för högt mixade. Nej jag kan inte säga att jag tyckte låten var intressant heller. Lät okej men efter att jag lyssnat på det har jag glömt det.

Som du kanske såg i det jag skrev så är låten knappt mixad. :)

Själv är jag nöjd med låten, men det faller inte alla i smaken kankse. Den har satt sig nästan för mycket på mig, men det kanske inte är så konstigt.

Säg till om du vet någon som är villig på att sjunga lite, iaf. ;)

Vad är det för typ av sång du vill ha? Någon referens?

Edited by saverman

Vad är det för typ av sång du vill ha? Någon referens?

Hade mig tänkt stuket mellan Agust burns red och lite inflames-aktigt. Svårt att förklara.

Men både hårt/skrikigt och ren sång. :rolleyes:

Tycker de finns några riktigt sköna stunder i denna omixade låt, helt klart väckte den lite grejjer inom mig. Så pass att jag finner mig sittandes små nynnande till en text som inte finns :lol:

Vad vet jag... Men jag tycker det här låter FÖRJÄÄÄÄÄVLIGT läckert... Dock inte det snabba partiet efter inledningen... Där får jag nog reservera mig en aning, men inledningsvis - kanske är det en refrän? - är hur sexigt som helst...

Du blir bättre och bättre på att både spela och mixa. Gillar det här! Fortsätt rocka...

Tycker de finns några riktigt sköna stunder i denna omixade låt, helt klart väckte den lite grejjer inom mig. Så pass att jag finner mig sittandes små nynnande till en text som inte finns :o

Tack som tusan! Kul att det väcker grejer inom dig. :)

Du får gärna komma med förslag på texter, om du vill. Det glädjer mig bara!

Vad vet jag... Men jag tycker det här låter FÖRJÄÄÄÄÄVLIGT läckert... Dock inte det snabba partiet efter inledningen... Där får jag nog reservera mig en aning, men inledningsvis - kanske är det en refrän? - är hur sexigt som helst...

Fan vad kul at du gillar låten! :o Det snabba partiet är refräng, som du misstänkte.

Du blir bättre och bättre på att både spela och mixa. Gillar det här! Fortsätt rocka...

Som man brukar säga: Träning ger färdighet. Har spelat som tusan nu i sommar och mixandet har också gått framåt.

Kul att du gillar det! :o

Låter coolt som bara den skulle vara kul att sjunga in den men jag har fan inte tid...., flyttar till hus och allt det drar med sej...

Men lycka till, blir nog bra.

Nu är hela låten klar! Visst, det ska på bas, trumprogrammering och sång också (Men sångare letar jag fortfarande efter, så bara hör av dig om du är intresserad)

Låten är runt 3.40 lång och jag vill både ha rensång och skrik/growl aka. Agust Burns Red, The Sorrow, The Haunted t.ex.

Mvh

Jesper J :blush:

Vakumpaketeradanka@hotmail.com, för intresse av sångpålägg.

Tjena!

Jag tycker det svänger Jesper. Soundet gör det lite oldschool också tycker jag och emellanåt kom jag på mig själv med att sitta och grymta lite till det hela :blush:

Tjena!

Jag tycker det svänger Jesper. Soundet gör det lite oldschool också tycker jag och emellanåt kom jag på mig själv med att sitta och grymta lite till det hela ^_^

Tack som fan ska du ha! Jo, jag har försökt att få det lite oldschool på något sätt, också. Inte tänkt så från början, men nu när allt är klar.

Intresserad av att sjunga lite, eller? :blush:

Lyssna på hela låten på: www.soundclick.com/lipsofvengence

Edited by Vakuumanka

Jag hade inte tvekat om det inte hade varit för den tillfälliga bristen på plats att lägga sången på. :) Hur bråttom har du?

Jag hade inte tvekat om det inte hade varit för den tillfälliga bristen på plats att lägga sången på. :) Hur bråttom har du?

Har iofs hittat en sångare som jag hoppas verkar bra! Han skulle lägga sång nu i helgen som kommer!

Jag skulle hemskt gärna bli klar till nästa vecka, men det är mest för att nå slutresultat och få höra hur det kommer bli!

Du får gärna säga till när du har tid och ork, för jag vet ju inte om "Herr Nisse" (Han som ska lägga sång i helgen) har en bra röst, ännu. B)