Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har ett litet puffskydd från amerikanska Windtech - Olsen Audio inc. Ett sådant där man sätter på t ex en SM58

Handtvättade det i vasken idag eftersom det är "washable". Vattnet blev blått när jag tvättade det i varmvatten, men ingenting syntes i kallvatten.

Det luktar också en blandning mellan ny bil och parfym, inte så tokigt -

Men jag blev undrande, vad innehåller skyddet? vad sätter man sin mun emot egentligen? ☺️

Det är gjort av något som heter "Sonic foam" är väl någon slags polyuretan eller något?

Här finns säkert någon kemist

Annons
Posted

okej, ja det låter ju troligt, trodde iofs att den där gråa färgen var materialets "naturliga" färg...

Undrar vad det är man egentligen andas in när man sitter där med sin mick... alltid bäst att inte veta

Posted

Tja, det är väl alla "blue notes" som har fastnat under inspelning. 🥰

Posted

Det är skitsvårt att veta vad ditt popskydd eller något annat över huvud taget består av utan kemisk analys. Men hursomhelst vet jag att polyuretan är vit som råvara. Och om du får färg i vattnet är det just det - färg..