Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag satt nyss och trummade på en rytm och kom flera gånger på mig själv att ha glidit in på åttondelstrioler, för att ändra tillbaka när jag upptäckt det... och tänkte att det kanske hade varit trevligt att lyssna på som upprepande rytm. Men jag kan inte komma på hur jag ska kunna automatisera det. Att skriva in värde för värde tar lång tid att göra och lång tid att förändra..

Annons
Guest DieHard
Posted (edited)

Bästa resultat om man vill ha mycket variation är att göra det manuellt. Tidsödande? Ja. Skittråkigt? Ja men det är det värt när man har resultatet. Men har du vsti med humanizerfunktion, välj den. Annars väljer du kvantisering under fliken midi.

Edited by DieHard
Posted
i Cubase finns en midiplugg eller midieffekt som heter Quantizer som du kan sätta som insert på midispåret istället för att kvantisera mididatat "destruktivt"....parametrarna i den borde gå att automatisera

Tack! Ganska uppenbart, men jag hade missat den.. Bara att ställa in Quantisize statiskt och automatisera Strength. Nu ska det göras minimalistisk dubstep..