Jump to content
Annons

16-kanaler totalt. Hjälp!


Erikson

Recommended Posts

hej!

Jag skulle vilja ha en hemmastudio till bandet typ.

Jag vill ha 16 kanaler med "multitrack" så jag kan spela in 16 kanaler i datorn.

Jag skulle vilja veta vilket som är det billigaste alternativet.

Jag har kollat upp Alesis Multimix 16 usb 2.0, för firewire verkar inte gå få tag i längre, men detta kort kräver en extra preamp på 8 kanaler vilket inte är några problem, så detta är ett alternativ.

Även Presonus Lightpipe som är ett 32 kanaligt ADAT/firewire interface är intressant, men då måste jag ju ha nån form av preamp så jag får micarna till ADAT. ah ni fattar. Här behöver jag hjälp.

Har ni några andra förslag? Presonus Studio Live är ju lite dyrt för mig, vill lägga högst 9000kr på ljudkort + preamp

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jag skulle själv inte rekommendera ett mixerbord med inbyggt ljudkort men om du söker kanske du hittar någon som tycker om det

2st motu 8pre är mitt förslag!

Lite sent att tipsa nu när han redan handlat men kanske bra för andra som läser tråden...

Kan man köra flera 8pre samtidigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Det finns preamps på alla kanaler på Saffire Pro 10 i/o, så två såna så är du hemma. Bara ljudkort och billigt då skulle jag satsa på två beggade M-audio Delta 1010.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 år senare...

Jag har samma fråga(10år senare), någon som vet hur Mackie DL16S är i ljudkvalitet och kompabilitet med Logic Pro och MacBook Pro? 
Vill kunna spela in trummor, men gärna använda till övrig inspelning. Använder presonus idag och Avalon. 

Redigerat av Ante
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...