Guest feffe Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Hej alla glaá har en fråga om delta 1010 LT kortet. Eftersom det är massa utgånger som jag inte behöver för tillfället. (har inte köpt kortet men detta är en fråga bara) Och om man köra Sonar Producer Edition. Kan man få så att han som spelar gittar hör det och det i utgång 3/4 och sångaren vill höra nånting helt annat i utgång 5/6 och jag vill höra nått annat bakom trummorna på 7/8... hur går man tillväga i programmet? är det möjligt? /Feffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Vet inte hur det funkar med sends/bussar och allt detdär i just ditt program.. Men du borde kunna skapa 4 bussar med resp. stereopar på utgången och sen köra fyra stereosend från varje kanal till bussarna och på så vis styra medhörningen hur du nu vill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 (edited) Detta gäller, vad jag vet, enbart Cubase SX 2 och uppåt Du aktiverar bara dom utgångar du vill använda, i Cubase VST connections, sedan skickar du ut signalen från respektive audiospår via effekt send.. alltså du kan skicka ut ljud till alla aktiva utgångar på ljudkortet via effekt send...inte bara effekter alltså. Använder du annat sequencerprogram borde det gå att göra på liknande sätt. Edit: Jag läste inte att du använde Sonar Producer Edition... sorry...men principen borde vara rätt universal. Edited December 14, 2004 by demoniqus Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Har Sonar2, och även om jag inte testat att göra nåt liknande så har jag svårt att se att det inte skulle gå. Kör hårt! 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest feffe Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Tack för svaren! Då vet jag att det går! =) /Feffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts