Guest marre_parre10 Posted July 20, 2009 Posted July 20, 2009 Hej! Jag har precis införskaffat east west symphonic orchestra Gold till min hemmastudio. Pluggen funkar utmärkt som stand alone men när jag kör den genom Pro Tools 8 så lägger den helt av och säger att jag måste öka H/W buffer size även om jag maxar allt i buffer size inställnings fönstret . Jag har haft problem med detta tidigare med andra pluggar men inte sen jag skaffade en ny dator, specsen är iMac 24 tums 2,8 Ghz dual core 4 Gb RAM. känns ju som att en procesor på 2,8 ghz borde palla ett enstaka plugin ! vad har jag missat ? / Martin P.S flytta gärna på denna tråd om jag har placerat det i fel kategori 😆
Memphis Posted July 20, 2009 Posted July 20, 2009 (edited) Jobbigt att det krånglar. Det är PLAY-versionen du har eller? Har du laddat ner senaste uppdateringen av Symphonic Orchestra samt senaste versionen av PLAY? http://www.soundsonline.com/updates.php Om du redan gjort det eller om inte det hjälper så kan du testa höja din "Engine Level" vilket är en slags buffersize. Om inte det hjälper så är det nog lämpligt att vända dig till den support som finns till alla Eastwest biblotek. http://www.soundsonline.com/support/ Kolla först igenom Troubleshoter och Knowledgebase och om du inte finner ditt svar så blir det att lämna in en "Support-ticket" så får du personlig hjälp av någon på supporten. Lycka till! /M Edited July 20, 2009 by Memphis
Guest marre_parre10 Posted July 21, 2009 Posted July 21, 2009 Tack för tipsen! Jag ringde East West idag och dom visste exakt hur man skulle göra ! Lösningen va att sänka engine level till 0 och sedan ändra antalet rtas proccesorer från 2 till 1 🙂 Ha det bra // Martin
Memphis Posted July 21, 2009 Posted July 21, 2009 (edited) Sedär! Gött att det löste sig. I andra fall har jag sätt att man behövt höja sin Engine Level och i andra fall behövt sänka den. Ha så kul med SO Gold nu, det e grymt. Kolla in min Caribbean-låt som ligger uppe här. 🙂 /M Edited July 21, 2009 by Memphis
Recommended Posts