Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest DieHard
Posted

Som vanligt glömt klicka på VW på alla kanaler till trummorna när jag ska bounca ned. Och får då avbryta genom aktivitetshanteraren eftersom det aldrig funkar med avbryta bouncningen. Är det någon mer än mig som det inte går avbryta en bouncning? 😲😏 Så startar om Cubase och då får man upp meddelandet att det inte funkar använda UAD-pluggar eftersom det redan används. Så tillbaka till aktivitetshanteraren och där står det Cubase fortfarande. Klickar för att stänga den men nej så fan att den vill. Hur många gånger man än klickar händer inget utan får starta om datorn igen. Någon som vet varför allt det här händer? Mycket irriterande. 😏

Annons
Posted
Som vanligt glömt klicka på VW på alla kanaler till trummorna när jag ska bounca ned. Och får då avbryta genom aktivitetshanteraren eftersom det aldrig funkar med avbryta bouncningen. Är det någon mer än mig som det inte går avbryta en bouncning? 😛🙂 Så startar om Cubase och då får man upp meddelandet att det inte funkar använda UAD-pluggar eftersom det redan används. Så tillbaka till aktivitetshanteraren och där står det Cubase fortfarande. Klickar för att stänga den men nej så fan att den vill. Hur många gånger man än klickar händer inget utan får starta om datorn igen. Någon som vet varför allt det här händer? Mycket irriterande. 😆

Har du testat att döda själva processen, i fliken Processer/Processes (Alltså inte under aktiviteter).

Det är en mer aggressiv metod att döda program på.

Guest DieHard
Posted

Japp det är det jag har gjort.

Posted

Jag tycker det låter rätt logiskt att det blir fuk-up om man avslutar en process "hårt", typ att andra styrda underprocesser blir hängande i luften.. eller att flera beroenden inte avslutas i rätt ordning.

Så det enklaste i ditt fall borde väl vara att printa ut en stor A6-poster o sätta vid datorn " BOUNCE'A INTE INNAN DU ÄR SÄKER!"

*aj*

Kunde inte motstå 🙂

Annars vet jag faktiskt inte.. har du testat att skicka detta till Stejnberg?

Posted
Jag tycker det låter rätt logiskt att det blir fuk-up om man avslutar en process "hårt", typ att andra styrda underprocesser blir hängande i luften.. eller att flera beroenden inte avslutas i rätt ordning.

Så det enklaste i ditt fall borde väl vara att printa ut en stor A6-poster o sätta vid datorn " BOUNCE'A INTE INNAN DU ÄR SÄKER!"

*aj*

Kunde inte motstå 🙂

Annars vet jag faktiskt inte.. har du testat att skicka detta till Stejnberg?

Det kan man lösa genom att välja "Kill process tree" istället.

Normalt sett ska det dock inte vara några problem, eftersom Windowskärnan själv avslutar associerade processer (om vi pratar dll-filer) när systemet märker att ingen process med det specifika handtaget använder, i detta fallet, dll-filen längre.

Guest DieHard
Posted

Okej ska testa det nästa gång det händer igen(förhoppningsvis aldrig). 🙂