Jump to content
Sign in to follow this  
mijo

Aldrig Ens Nära

Recommended Posts

Filnamn: Aldrig Ens Nära

Av: mijo

Skickad: 14 Jul 2009

Kategori: Pop/Country

Tjena.

Första uppladdningen här.. skulle va skoj med lite respons :unsure:

Låten är väl klar (om en låt nu någonsin kan bli det) rent arrangemangs- och kompositionsmässigt. Mixningen däremot lämnar lite övrigt att önska(eller?).

Känns så¨här i efterhand ganska "tunt". saknar lite fullness i typ gitarrer, trummor å röst. Tror det ligger en lite väl galen eq på mastern som skär lite för mkt. Kommer åtgärdas så fort jag får tillgång till mina grejer. Även lite falsksång som behöver sjungas om / elasticpitchas. Får se.

Men som sagt. Första gången jag någonsin lägger upp ett av mina egna alster så skulle va grymt skoj med kommentarer.

Låten är skriven och spelad av mig, sången sjungen av min flickvän.

Håll till godo :D

Klicka här för att ladda ner filen

Hej Mijo! Välkommen till forumet

Spontana tankar:

1. Alldeles för mycket diskant på sången.

2. Micka upp gitarren istället för att lajna den. Själv tycker jag inte om det vassa ljudet lineade gitarrer ger, men lyssna själv och avgör.

3. Grymt parti 01:24! Gillade verkligen stråkarna där, bra melodi. Och de lekfulla pukorna i nästa vers.

Generellt tycker jag det låter rätt mycket midi över både bas, stråkar och trummor. Med andra ord lite väl tajt och perfekt stämt. Men det kanske är så du vill ha det?

Hursomhelst, välkomment till forumet!

Laxlaxlax

Schysst låt! Rösten känns lite för spröd... Går kanske för högt för hennes röst? Gillar överraskningen med pukorna! =)

Musik är alltid en smaksak, men jag gillar den, även om rösten blir för klen.

Lycka till vidare!

shamani

tackar för feedbacken =D

laxlaxlax: håller helt med om diskanten. skulle dock gå ännu längre å säga att det gäller allt, å inte bara sången. har dragit på med alldeles för branta å rejäla highpass-filter lite överallt... gitarrerna är faktiskt mickade, allihopa. tror återigen att det kan ha å göra med att botten försvunnit i å med mina amputationer av allt vad låga frekvenser heter. hade dock stora problem med gitarrljudet i hela låten...

självklart vill jag inte att det ska låta midi. om jag fick välja skulle jag ha en soft jazztrummis å nån stråkguru som gjorde lite överdubs, men tyvärr... är det själva programmeringen av trummor, stråkar å bas som låter midi, eller ljuden? lr både och?

mycket värdefulla kommentarer iaf å tack för välkomnandet:) när man suttit å jobbat med låten alldeles för länge har man ju ingen riktig aning om hure egentligen låter.

shamani: mm kan nog vara lite fel tonart. eller för stort omfång i melodin. mot slutet går det väääldigt lågt för henne medan det som du säger i verserna finns vissa partier när det blir problem. en annan orsak till att hennes röst låter spröd kan nog vara hur jag EQ:at den. den har ingen som helst botten kvar, tyvärr... skall fixas snarast. meen : kul att du gillade låten ;)

Sign in to follow this  

• Create New...