Jump to content
Annons

Jag vill bli sångerska


Hanna N (oregistrerad)

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Kom på vad en känd producent sa till mig angående en känd svensk sångerska:

"Lägsta nivån är väldigt låg. Vore nog bra om hon tillbringade färre timmar på gymmet och tränade mer på sång."

(gäller säkert fler sångerskor/sångare)

Kunskap är kung.

Visst kan man lära sig själv men jag är övertygad om att det går fortare och det blir bättre om man får rätt hjälp.

Det gäller det mesta i livet. Ser inte att sång skulle vara annorlunda.

Man måste lägga mycket tid på nåt om man skall bli bra, talang är 10%, resten är hårt arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 122
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Kunskap är kung.

Visst kan man lära sig själv men jag är övertygad om att det går fortare och det blir bättre om man får rätt hjälp.

så är det ju

å det ena utesluter ju inte det andra - bara för att man har någon som lär en nåt så betyder det ju inte att ens egna förmåga att upptäcka saker själv måste stängas av

sen det där om talang kontra träning är en annan diskussion

skulle snarare vilja säga att ju mer talang desto mindre hårt arbete å tvärtom

men det kanske är en dsikussion för en annan tråd 😉

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta den beryktade "FLAME ME BITCH" tråden?

Jag kan inte för allt i världen förstå vad som skulle vara så förbannat fel med en sångpedagog.

En nyexaminerad elev i sång från Operahögskolan har ju fan så mycket mer under huven än någon joddlande självlärd fjant från tex. IDOL.

Hur kan det ens nämnas på ett musikforum att det inte skulle vara fel att sjunga med halsen? Det enda du ska använda halsen till är om du

måste alterera masken inom operaterm och då enbart utvalda muskler utan spänning. Snälla ni som inte sjunger bidra inte med okunskap till

de stackare som inte vill ha den, och varför krigas det så mycket i vissa trådar.. förstår att ni har olika åsikter men.. man säger sin sen - that's it.

Det blir ju mycket överflödigt snack annars som tar bort fokusen från det huvudsakliga ämnet tillslut. / Peace 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...