Jump to content
Annons

DPC Latency checker


Daniel

Recommended Posts

haha shit.

Körde detta på min dator och den hamnade på 1076... detta känns inte bra. Dags att se över sin dator.

Kör win7 64bit AMD athlon x2 processor och ett NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 chipset.. brr. nej nu blev man lite orolig

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Denna tråd skulle vara mycket mer intressant om folk skrev vilka moderkort (chipset) som används. Om det är en i7 eller i5 i burken är egentligen helt ointressant i detta sammanhang.

Ok...., X58 antar jag att du är ute efter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråd skulle vara mycket mer intressant om folk skrev vilka moderkort (chipset) som används. Om det är en i7 eller i5 i burken är egentligen helt ointressant i detta sammanhang.

Hej,

Jag kör moderkortet M3N78 och jag hade jätteproblem innan jag uppgraderade BIOS.

Nu ligger mitt maximum på 205us.

Istället är begränsningen mitt ram-minne.

Kent J

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag blir skvatt galen! När jag kör programmet så ligger den alltid mellan 100-150. För några månader sedan låg den runt 8-15 efter en nystart. Vad är det för fel? Vilka enheter ska jag "disabla" för att hitta den felande länken?

Mina specs på datorn:

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4GHz@3,4GHz | Noctua NH-U12F |MSI P35 Neo2-FIR | 4x2gb OCZ SLI-Ready Edition XTC DDR2 PC6400 | Sparkle GeForce 8800GT 512mb | Lian Li PC-A71B | Corsair CMPSU-520HXEU 520W | Dell UltraSharp 2407WFP-HC | 8x Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS 16MB 500GB | Intel X25-M G2 80GB | Plextor PX-760SA | Windows 7 Ultimate x64

Redigerat av dj christian
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir skvatt galen! När jag kör programmet så ligger den alltid mellan 100-150. För några månader sedan låg den runt 8-15 efter en nystart. Vad är det för fel? Vilka enheter ska jag "disabla" för att hitta den felande länken?

Mina specs på datorn:

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4GHz@3,4GHz | Noctua NH-U12F |MSI P35 Neo2-FIR | 4x2gb OCZ SLI-Ready Edition XTC DDR2 PC6400 | Sparkle GeForce 8800GT 512mb | Lian Li PC-A71B | Corsair CMPSU-520HXEU 520W | Dell UltraSharp 2407WFP-HC | 8x Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS 16MB 500GB | Intel X25-M G2 80GB | Plextor PX-760SA | Windows 7 Ultimate x64

Vad är har du ändrat på, nytt ljudkort/grafikkort lr ngt, nya program antivirus brandvägg lr ngt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant! Skulle vara kul om det fanns till mac. Vill ju veta vad mitt monster skulle klara av. 12-core 2.93Ghz!

DPC existerar inte i MacOS X, och följaktligen finns inte verktygsprogrammet till Mac.

Boota upp Macdatorn med Windows däremot...

Link to comment
Dela på andra sajter

persuader (oregistrerad)

Jag får 11 - 14 us med max på 16 us

Gigabyte EX58-UD3R

6 Gb ram

Nvidia Geforce 8600 GT silent

win 7 x64

Intel i7 920

Mbox Pro (3)

Pro Tools 9.01

renodlad musikburk utan internet.

NIC avstängt i BIOS

Optimerad enligt AVIDs anvisningar

O så slutar vi tjata om äpplena

som ändå inte kan kolla...... 😄

Redigerat av persuader
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant! Skulle vara kul om det fanns till mac. Vill ju veta vad mitt monster skulle klara av. 12-core 2.93Ghz!

Vilka DPC Latency -värden du får är inte relaterat till datakraften utan hur bra hårdvara och drivrutiner fungerar ihop. Installera XP så får du veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...