Guest sp0ven Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 Yo! Idag gjorde jag slag i saken och köpte Melodyne Plug-in på Celemonys hemsida. Jag betalde med mitt kreditkort och kunde därför ladda hem programvaran direkt. Efter att ha installerat mjukvaran ville jag givetvis börja använda pluggen. Så jag startar Logic 8 och lägger in melodynepluggen på ett audiospår, det som händer är att jag får gråskärm och är tvungen att hårdstarta min dator. Jag har letat som en idiot på celemonys egna forum och många andra har haft samma problem. Tyvärr är det så att de trådar som behandlar ämnet bara tar slut helt plötsligt och man kan inte läsa sig till någon lösning på problemet. Därför undrar jag om någon på detta härliga forum har haft samma problem, hur löste det sig isf?? Jag har trots allt betalat €299 och det vore kul om man kunde använda skiten 😄 Min rigg: Macbook pro 2.2 Ghz Intel Core 2 Duo 4 GB ram OSX 10.4.11 Logic 8 Studio Audio interface: Presonus Firepod /Viktor
iGnu Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 (edited) Osx 10.4.11 låter som problem i mina öron.. Dubbelkolla systemkraven! Annars så kolla att du har senaste Logic (v8.02) och pröva installera om pluginen! Edited June 13, 2009 by iGnu
Guest sp0ven Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 Osx 10.4.11 låter som problem i mina öron.. Dubbelkolla systemkraven! Annars så kolla att du har senaste Logic (v8.02) och pröva installera om pluginen! Varför låter inte 10.4.11 som ett bra OSX? Jag har det senaste logicuppdateringen.
iGnu Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 såg att vanliga melodyne kräver 10.3.9 men det kanske är annorlunda systemkrav med plugin-varianten? kolla upp det! gammalt OS brukar aldrig vara särskilt kul..
KillwithSkill Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 Spotlighta efter den här: com.apple.logic.pro.plist Och släng den.
Guest sp0ven Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 Spotlighta efter den här: com.apple.logic.pro.plist Och släng den. Testat detta utan framgång tyvärr 😆 .. Att ta bort com.apple.logic.pro.plist Det ska inte vara några problem att köra melodyne plug-in på 10.4.11 enligt spcen på celemonys hemsida. Har äntligen fått svar från supporten nu. Hoppas att jag får ut något av det. /Viktor
Guest sp0ven Posted June 16, 2009 Posted June 16, 2009 Problemet löst! Supporten på celemony hittade gamla drivrutiner på mitt system genom att kolla på krashloggarna. Efter att samtal med applecare bestämde jag mig snabbt för att helt enkelt omformatera mitt system. Det har varit en lång natt med många cdskivor men nu fungerar det! 🙂
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now