Jump to content
Annons

Melodyne plug-in fungerar inte på macbook pro!

Recommended Posts

Guest sp0ven
Posted

Yo!

Idag gjorde jag slag i saken och köpte Melodyne Plug-in på Celemonys hemsida.

Jag betalde med mitt kreditkort och kunde därför ladda hem programvaran direkt.

Efter att ha installerat mjukvaran ville jag givetvis börja använda pluggen. Så jag startar

Logic 8 och lägger in melodynepluggen på ett audiospår, det som händer är att jag får gråskärm och är tvungen att hårdstarta min dator.

Jag har letat som en idiot på celemonys egna forum och många andra har haft samma problem. Tyvärr är det så att

de trådar som behandlar ämnet bara tar slut helt plötsligt och man kan inte läsa sig till någon lösning på problemet.

Därför undrar jag om någon på detta härliga forum har haft samma problem, hur löste det sig isf??

Jag har trots allt betalat €299 och det vore kul om man kunde använda skiten 😄

Min rigg:

Macbook pro 2.2 Ghz Intel Core 2 Duo 4 GB ram

OSX 10.4.11

Logic 8 Studio

Audio interface: Presonus Firepod

/Viktor

Annons
Posted (edited)

Osx 10.4.11 låter som problem i mina öron.. Dubbelkolla systemkraven! Annars så kolla att du har senaste Logic (v8.02) och pröva installera om pluginen!

Edited by iGnu
Guest sp0ven
Posted
Osx 10.4.11 låter som problem i mina öron.. Dubbelkolla systemkraven! Annars så kolla att du har senaste Logic (v8.02) och pröva installera om pluginen!

Varför låter inte 10.4.11 som ett bra OSX?

Jag har det senaste logicuppdateringen.

Posted

såg att vanliga melodyne kräver 10.3.9 men det kanske är annorlunda systemkrav med plugin-varianten? kolla upp det!

gammalt OS brukar aldrig vara särskilt kul..

Guest sp0ven
Posted
Spotlighta efter den här: com.apple.logic.pro.plist Och släng den.

Testat detta utan framgång tyvärr 😆 .. Att ta bort com.apple.logic.pro.plist

Det ska inte vara några problem att köra melodyne plug-in på 10.4.11 enligt spcen på celemonys hemsida.

Har äntligen fått svar från supporten nu. Hoppas att jag får ut något av det.

/Viktor

Guest sp0ven
Posted

Problemet löst!

Supporten på celemony hittade gamla drivrutiner på mitt system genom att kolla på krashloggarna. Efter att samtal med applecare bestämde jag mig snabbt för att helt enkelt omformatera mitt system. Det har varit en lång natt med många cdskivor men nu fungerar det! :rolleyes:🙂