Jump to content
Annons

kraften slut efter 4 st gitarrsimulatorer. ÄR det normalt?


Daniel

Recommended Posts

Kör fortfarande på en p4 3.2 (den sista verionen av p4:an). Vet att den är seg och ska byta så snart som möjligt, men jag tycker ändå att lite mer borde den väl palla??

Efter runt 4 st guitar rig 2 eller amplitube 2 så börjar det redan sega.

Vill mest bara kolla om det är vad man kan vänta sig eller om jag ska tweaka skiten på något vis?

asus p5gd1 socket 775 moderkort

intel p4 3.2

seagate hårrdisk

6600gt grafikkort

1gb ramminne

Har aldrig känts som att något har strulat med setupet utan allt verkar kompatibelt. Kör med ett uad-kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Det är ju så att ampsimparna oftast tar mycket cpu. Men varför vill du ha 4 igång? Räcker väl med en. Om det är dubbningar så är det bara att bränna ned dem en efter en och importera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt så drar simulatorerna häftigt med kraft. Har du provat att gå upp på högre latency? Det gör det lättare för datorn att hinna hantera allt. Sedan tycker jag att 1GB RAM kan vara i minsta laget, men det är kanske inget att prioritera om du ändå snart tänker skaffa en ny maskin...

Har du optimerat CPU-användningen för bakgrundstjänster? Det är egentligen den enda tweak som är riktigt viktig. Den och ett par andra som du kanske ska kolla, kan du läsa om HÄR.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag har en 3 Ghz P4 och kör Amplitube Live 2 och någonstans runt 4 instanser av Amplitube börjar min maskin också och bli kinkig.

Jag bränner ned gitarrerna oh behåller det spåret med stärkaren mutat och på så sätt sparar jag kraft.

Bör nämnas att jag kör Tracktion i och Tracktion tar mutade spår ingen processorkraft.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill ju inte sitta och bounca direkt efter utan kunna ändra ljuden i mix. Dessutom vill jag ju köra med låg latency så att det blir spelbart, halvroligt att sitta med lineat gitarrljud.

Tack så mycket för hjälpen och era snabba svar. Nu blir det en ny dator. Min flickvän kommer bli så nöjd...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag kör på låg latency när jag spelar in och det funkar om man har en amp inkopplad.

Om du behöver ändra i mix så är det ju bara att slå på en amp och göra och slå ut en ny fil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...