Jump to content
Annons

Blue Baby bottle

Guest Erik Hofstein

Recommended Posts

Guest Erik Hofstein

Jag provade en sådan för en vecka sedan, det var som en trimmad nt3. Mycket bra dynamik och klarhet. Jag blev sjukt imponerad av prestandan av den. Den verkar vara en bra allround mic. Den var inte så vass som jag kan uppleva NT3:an men gick högt och transiter lät väldigt bra. Verkligen fullrange. Lite knuffig i lägre mellanregisteret men inte distigt.

Annons
Guest Erik Hofstein
Intressant, har precis beställt en Baby Bottle.

Vet att den är bra på sång - men hur är den på akustisk gitarr? Har du provat?

Den har jämförts ljudmässigt med gamla tyska mickar som Neumann, stämmer?

MVH,

Calle

Jämfört med neumann, tycker jag bara den är snäppt under. Jag har inte provat den själv på acke-gurra. Men den sägs vara grymmt bra på det, enligt Studiosnubbe jag mailar med i tyskland. Den knuffar lite nedre mellanregisteret så jag tror den skall vara bra till acke gurra för med lite botten i ljudet. Den är enormt dynamiskt och detaljrik. Matcha med en bra mic-preamp så skall du nog lätt höra varenda sträng tydligt i ett ackord.

Brusnivån är verkligen inget problem.. Den exister knappt, inte iaf när jag provade den i min mini-me

Guest Erik Hofstein
Intressant, har precis beställt en Baby Bottle.

Vet att den är bra på sång - men hur är den på akustisk gitarr? Har du provat?

Den har jämförts ljudmässigt med gamla tyska mickar som Neumann, stämmer?

MVH,

Calle

Kanske intresant för dig hela recensionen av sound on sound:

http://www.soundonsound.com/sos/Nov02/arti...6301bd5da37d717

Det kanske kan vara kul för dig att jämföra med mina testinspelningar också (länk nedan...). Jag köpte en Babybottle direkt efter att jag hade testat den. Det finns som många redan känner till, både sång och akustisk gitarr med i inspelningarna... 😆

Den har extremt lågt brus och en försiktig puckel omkring 2kHz, där man kan behöva höja ibland för att öka tydligheten.

Vissa tycker att den är tråkig för att den färgar för lite - men den passar min smak helt perfekt. 😆

Guest Erik Hofstein
Det kanske kan vara kul för dig att jämföra med mina testinspelningar också (länk nedan...). Jag köpte en Babybottle direkt efter att jag hade testat den. Det finns som många redan känner till, både sång och akustisk gitarr med i inspelningarna... 😉

Den har extremt lågt brus och en försiktig puckel omkring 2kHz, där man kan behöva höja ibland för att öka tydligheten.

Vissa tycker att den är tråkig för att den färgar för lite - men den passar min smak helt perfekt. 🙂

Ah fantiskt, blir att ägna tid, tack för din enorma site.. Kul

Baby Bottle är en riktigt trevlig mikrofon. Testade den sida vid sida med en Manley rörmik. Jag tyckte komiskt nog att Bottle'n lät varmare och bättre. Kan visserligen ha varit mickplacering och sångarens röst som spelade in. Hur som haver så kan jag bara hålla med dig Claes, den känns väldigt ofärgad på ett avslappnat sätt och det är något jag absolut gillar. Man skulle haft en till bara så att man kunde XY mik'a med dem 😉

/Majken

Guest Erik Hofstein
Baby Bottle är en riktigt trevlig mikrofon. Testade den sida vid sida med en Manley rörmik. Jag tyckte komiskt nog att Bottle'n lät varmare och bättre. Kan visserligen ha varit mickplacering och sångarens röst som spelade in. Hur som haver så kan jag bara hålla med dig Claes, den känns väldigt ofärgad på ett avslappnat sätt och det är något jag absolut gillar. Man skulle haft en till bara så att man kunde XY mik'a med dem 😉

/Majken

Upplevt lite samma sak, hahah

Nog för den är så transparent att den upplevs som värm, för den inte är vass. Verkligen som det låter i verkligheten.