Guest Iblis Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Oavsett om jag väljer mono eller stereo så registreras bara en signal. Dvs jag får bara ljud ur den ena högtalaren. Jag har kollat runt i manualen och i de olika hjälpavsnitten utan framgång. Jag har även kollat att det inte är någon pan som ligger och spökar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Hofstein Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Oavsett om jag väljer mono eller stereo så registreras bara en signal. Dvs jag får bara ljud ur den ena högtalaren. Jag har kollat runt i manualen och i de olika hjälpavsnitten utan framgång. Jag har även kollat att det inte är någon pan som ligger och spökar. Koppla i sladden i högtalaren, lätt man glömmer sånt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Iblis Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Seriöst svar... Jag trodde att det skulle vara underförstått. Men man kan väl inte få allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Hofstein Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Om det är aktiva högtalare glöm inte strömsladden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Hofstein Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Det kanske är ljudkortet, har du provat att båda utgångar funger rent fysikt. Starta windows media spelare, hör det i båda högtalaren så är det annat problem. Då har du ställ cubase fel. Eller så kanske du glömmer sätta igång högtalaren innan du startar cubase.. Så stäng då inte av dem iemallan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackeman Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Oavsett om jag väljer mono eller stereo så registreras bara en signal. Dvs jag får bara ljud ur den ena högtalaren. Jag har kollat runt i manualen och i de olika hjälpavsnitten utan framgång. Jag har även kollat att det inte är någon pan som ligger och spökar. Koppla i sladden i högtalaren, lätt man glömmer sånt.. Nää... haha, det skulle såååå kunna vara nattvaktaren bakom Erik. 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackeman Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Oavsett om jag väljer mono eller stereo så registreras bara en signal. Dvs jag får bara ljud ur den ena högtalaren. Jag har kollat runt i manualen och i de olika hjälpavsnitten utan framgång. Jag har även kollat att det inte är någon pan som ligger och spökar. Koppla i sladden i högtalaren, lätt man glömmer sånt.. Nää... haha, det skulle såååå kunna vara nattvaktaren bakom Erik. 😆 Jag tar nog tillbaka det där... tror inte ens nattvaktaren skulle klara av att fejka ett så pass dåligt skrivsätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Iblis Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Rättelse till tidigare: Det kommer ljud ur båda högtalarna om jag tex lyssnar på en mp3. Mixerbordet som är placerat innan ljudkortet visar signal på både höger och vänster kanal. Väljer jag stereo i Cubase så får jag bara ut ljud ur vänster högtalare medans om jag väljer mono så kommer det inte ut något ljud överhuvudtaget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kringlan Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 (edited) vad har du för ljudkort? [edit] posta frågan i cubase eller hårdvara beroende på var du tror problemet ligger.. Undersök aktivt. jag har ett liknande problem. Edited December 9, 2004 by Kringlan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Hofstein Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Kolla 2:nda avsnittet tar upp det där med VST connections, förlåt för mina lustigheter. Men ibland är det simpelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts