Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Funderar på att köpa Superior Drummer 2, men tycker det ser på tok för plottrigt ut med alla toms och cymbaler. Jag lirar främst punk och då behövs inte allt det där, utan för mig räcker snare, tom1, tom2, tom3 och 2 cymbaler + ride. Vad jag undrar då är om det går att bygga upp ett set så (custom) i SD2 och om beatsen som ingår anpassas efter detta eller om beatsen är gjorda efter ett särskilt trumset.

Ezdrummer tycker jag fungerar perfekt med sitt basicset och beatsen fungerar bra, men jag är grymt missnöjd med rideljudet och till viss del cymbalerna låter fattigt.

Hoppas ni fattar vad jag försöker säga.

Annons
Posted
Funderar på att köpa Superior Drummer 2, men tycker det ser på tok för plottrigt ut med alla toms och cymbaler. Jag lirar främst punk och då behövs inte allt det där, utan för mig räcker snare, tom1, tom2, tom3 och 2 cymbaler + ride. Vad jag undrar då är om det går att bygga upp ett set så (custom) i SD2 och om beatsen som ingår anpassas efter detta eller om beatsen är gjorda efter ett särskilt trumset.

Ezdrummer tycker jag fungerar perfekt med sitt basicset och beatsen fungerar bra, men jag är grymt missnöjd med rideljudet och till viss del cymbalerna låter fattigt.

Hoppas ni fattar vad jag försöker säga.

Jadå, det går hur bra som helst att göra det.

Posted

Ok, bra. Men fungerar beatsen då eller måste man anpassa dom själv till sitt custombyggda trumset med pill i editorn?

Posted (edited)
Ok, bra. Men fungerar beatsen då eller måste man anpassa dom själv till sitt custombyggda trumset med pill i editorn?

Tja du kommer ju troligen att få ändra om du har fills som är fler än 2 pukor tex.

Men man kan ha samma midimap som ezdrummer, dfhs, GM har så gamla låtar behöver du inte sitta och ändra för hand. Dessutom så kan du ändra vilken miditon som pukan tex ska reagera på. Dvs. Det kommer att ordna sig. 😏

Edited by Plankis
Posted

Jag antar att du menar om midit från dina digitaltrummor "matchar" setet i SD2. Det gör de om dina digitaltrummor är General Midi kompatibelt. Jag styr "avatar" -kitet i SD2 med mitt Yamaha DTxpress i GM-mode och det funkar klockrent. Enda som inte funkar vad jag märkt är cymbal-choking och denna finns mycket riktigt inte med i midikartan varken på SD2 eller Yamaha-kitet.

//KG

Posted

Nej, nej inga digitalkit här 🙂

Tack för svaren! Jag köper nog programmet, verkar så bra så jag tror det blir värt pengarna.