osiris Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 * LÅTNAMN: For you and me * ARTIST/GRUPP: Six Foot Hero * GENRE: Pop/Rock * LÅTLÄNGD: 4:12 * KOMPOSITÖR: Robby Powell * PRODUCENT: Robby Powell * EV. MEDVERKANDE: Six Foot Hero * INSPELNINGSÅR: 2004 * FORMAT: mptre * STORLEK: 4.8mb * STATUS: Nästan färdig demo. * LÅTLÄNK: For you and me Okej, här är en låt. Vi får se vad ni tycker om den! Det är utan sång än så länge, ska lägga på det så fort jag får min nya mikrofon. Kom med lite kritik 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 Väldigt snyggt producerat 🙂 Med en bra sång och text på detta så kan det bli en ny Maräng hit 😎 Just nu är det svårt att utala sig så jätte mycket om låten eftersom man inte har mer än ett komp och akord. Fast man måste ju onekligen säga att breakena är tighta 😎 Låt oss höra låten fast med sång väldigt snart 😄 Bra jobbat, jag längtar efter sången 😳 Ops, va många smileysar det blev Link to comment Share on other sites More sharing options...
dede Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 Yapp, Vi väntar alla på sången 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan Ekberg Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 Yapp, Vi väntar alla på sången 😛 Instämmer! Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 Lite jobbigt att den är så otajt tycker jag. Sen undrar man ju var sången ska få plats i denna mid-fest...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 Håller med Tok-Dan här. Det är en mid-fest utan dess like. Det låter som att du inte har jobbat mot slasksång, vilket annars är mitt bästa tips för sån här typ av musik. Det står och faller på att sången får det utrymme den behöver. Nu är det overload, inte bara på höga frekvenser i mixen, utan overload på diskant-instrument i arrangemanget. Du kommer ha problem med att få sången att få plats även om du satt och arbetade med eq dag och natt. Innan du lägger sång, bestäm vilka spår som du anser vara de grundläggande. Lägg sången till dessa spår (muta alla andra). Innan mix, lyssna igenom övriga spår mot sång och uteslut de som konkurrerar för mycket mot leaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 Innan du lägger sång, bestäm vilka spår som du anser vara de grundläggande. Lägg sången till dessa spår (muta alla andra). Innan mix, lyssna igenom övriga spår mot sång och uteslut de som konkurrerar för mycket mot leaden. Oj, det där va ett väldans bra tips 😉 Det ska jag testa nångång! Link to comment Share on other sites More sharing options...
osiris Posted December 7, 2004 Author Share Posted December 7, 2004 Tack för bra tips!... Den ska EQ'as om helt och hållet när sången kommer på... Självklart... Och då ska jag tänka på det du skrev joachime 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts