larsmagnus Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 Jobbar i Cubase VST 5.1 och Roland JV1010 Hur är det man får såna där praktiska korta "startpart" som man ser i proffsiga MIDI-filer? Jag vill alltså starta med att skicka meddelande till syntmodulen att den ska byta ljudbank. Jag kan ju byta bank i bank select i inspectorn, men men hur "spelar jag in" det så att bytet är sparat och verkställs nästa gång jag öppnar låten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 (edited) Gör ett MIDIspår i trackmanagern i Cubase, ställ in samma MIDIkanal som Jv1010, starta REC i Cubase, aktivera sedan BulkDump i JV1010 så spelas Sysexmeddelandet in och om du sedan spelar upp spåret skickas datat tillbaka till modulen. Du kan sedan gå in och flytta sysexdatat till början på låten om det ligger några sekunder tystnad innan. Jag tror t.o.m att du kan skicka olika Bulkdumps från Jv1010..typ Performance, system, patch..o.s.v Hoppas du greppade detta? Edited December 5, 2004 by demoniqus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts