Guest Jepplen Posted April 3, 2009 Posted April 3, 2009 Hej, har köpt ett DIGI 003+ Rack Factory från Dolphin Music i England och sparat c:a 7.500 SEK jämfört med de hutlöst höga svenska priserna. Jag har hört att forummedlemmarna här länge varit intresserade av Dolphin men inte beställt, så här är min recension av Dolphinmusic som kanske kan hjälpa er till ett val som passar er bäst. Länk: http://www.dolphinmusic.co.uk Länk till DIGI 003+ Rack Factory £978 = c:a 11 883,38 SEK + £40 = 486,03 SEK med dagens Forex kurs. Så alltså 12.369,41 SEK inklusive skeppningskostnad med UPS. Detta jämfört med det svenska priset: 19.950 kr på Musikbörsen. Du sparar alltså c:a 7.500 kr!! Jag fick den levererad fint emballerad och säkert med UPS, tyvärr var en DVD skiva med titeln "Video Training" sönder. (DVD spelaren kände inte igen att det satt en skiva i spelaren) Men Dolphin ska skicka en ny. Alla Installations DVD's och allting annat funkade så som man kan förvänta sig, helt perfekt! Jag fick vänta c:a 7 veckor på att jag skulle få den levererad, detta pga att Digidesign inte hade förväntat sig en sån stor efterfrågan som blev och kunde inte producera i samma takt som ordrarna kom in. Så om det står på Dolphins hemsida "leverans mellan 4-7 dagar", ring eller maila dom och fråga hur det verkligen ligger till, detta om du har bråttom, men vem kan inte vänta 7 veckor om det betyder att man sparar 7.500 kr! Min bild av Dolphin music är ett väldigt stort och seriöst företag med många anställda, bra service och support. Jag kommer definitivt beställa av dem igen om jag kan spara så här mycket pengar. Hoppas informationen hjälper! mvh Jesper ps. Jag kommer lägga upp bilder på hur det såg ut när den kom levererad och innehållet, men min sambo är i Tyskland med min kamera, där bilder så klart finns kvar i.
Hellpig Posted April 3, 2009 Posted April 3, 2009 Så jäkla nice! 7500 kr till något annat kul är ju otroligt trevligt. Tack för info'n!
Recommended Posts