pxsand Posted April 2, 2009 Posted April 2, 2009 (edited) Har en lite hemastudio där jag kör pro tools med Mbox mini. just nu med mor och fars stationära dator. Till frågan, vad behöver jag tänka på vid köp av en bärbar dator (rent prestandamässigt) om jag vill köra pro tools. I övrigt är jag bara intresserad av att kika runt lite på nätet, spela spel gör jag inte alls, vore bra om man kunde koppla datorn till en tv-skärm för att kika på film. Tack för alla tips! Billigast möjliga dator=) Edited April 2, 2009 by pxsand
debatt Posted April 9, 2009 Posted April 9, 2009 Att inga andra grejer ligger på samma irq-kanal i datorn är särskilt viktigt att tänka på för en musik/allroundpjäs i laptopformat! Vis av erfarenheten den hårda vägen köpte jag nyligen därför ett usb2-ljudkort istället, då det i min dator är enda möjligheten eftersom firewiren krockar fruktansvärt, liksom express card-platsen. Bra mycket RAM är gott - helst 3-4 GB. Snabb hårddisk är bra, gärna minst 7200 rpm. Gärna Windows XP, duger med Homeversionen, för kompatibiliteten med inspelningsprogram m.m. Processorhastighet i andra hand. Min nämnda Toshiba P300-1EC ska jag köra med mitt splittnya M-Audio Fast Track Ultra. Provar i helgen. Avlägger rapport. //:debatt
Recommended Posts