Jump to content
Annons

Kampanjlåten: kärlek på forumet - a wind is gonna come


laxlaxlax

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)

Ett förslag vore att den som drar igång en sån här kul grej som ädelfisken nu gjorde har rättigheterna till den. Då är det han som har wav-filen och lägger bara upp en mp3 för att folk ska kunna lyssna. Den som säger tjing får då wav-filen skickad till sig som då gör sina pålägg och mixar ihop en ny wav-fil. En kopia till mp3 görs för att ladda upp på forumet. Den nya wav-filen skickas till ädelfisken i det här fallet som då ersätter den ursprungliga. Nästa som säger tjing får då den nya wav-filen skickad osv... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ett förslag vore att den som drar igång en sån här kul grej som ädelfisken nu gjorde har rättigheterna till den. Då är det han som har wav-filen och lägger bara upp en mp3 för att folk ska kunna lyssna. Den som säger tjing får då wav-filen skickad till sig som då gör sina pålägg och mixar ihop en ny wav-fil. En kopia till mp3 görs för att ladda upp på forumet. Den nya wav-filen skickas till ädelfisken i det här fallet som då ersätter den ursprungliga. Nästa som säger tjing får då den nya wav-filen skickad osv... 😉

Låter som en ypperlig idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer inte att genomföra den. Vill nån annan ta tag i dom är det deras väska. Rättigheter bryr jag mig inte heller om.

Gör färdigt den här istället. Analogfreak - du som har en så fin gitarr, lägg lite ackord i nån av verserna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert för mitt hippiehjärta.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag kommer inte att genomföra den. Vill nån annan ta tag i dom är det deras väska. Rättigheter bryr jag mig inte heller om.

Gör färdigt den här istället. Analogfreak - du som har en så fin gitarr, lägg lite ackord i nån av verserna?

Har du tappat intresset för din låt? Jag tycker den innehåller så mycket redan så det blir grötigt om man lägger på ännu mer grejer.

Mp3-filen börjar låta så sliten efter alla komprimeringar.

Har du den inte kvar så som du gjorde den fast i wav-format? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du tappat intresset för din låt? Jag tycker den innehåller så mycket redan så det blir grötigt om man lägger på ännu mer grejer.

Mp3-filen börjar låta så sliten efter alla komprimeringar.

Har du den inte kvar så som du gjorde den fast i wav-format? 😆

Poängen var väl aldrig att producera en topplistelåt utan bara låta alla som vill göra vad fasen de vill med låten och lägga på vad de känner för. Alltså mer som en kreativ startpunkt än något med intentionen att få en perfekt produktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag kommer inte att genomföra den. Vill nån annan ta tag i dom är det deras väska. Rättigheter bryr jag mig inte heller om.

Gör färdigt den här istället. Analogfreak - du som har en så fin gitarr, lägg lite ackord i nån av verserna?

Har du tappat intresset för din låt? Jag tycker den innehåller så mycket redan så det blir grötigt om man lägger på ännu mer grejer.

Mp3-filen börjar låta så sliten efter alla komprimeringar.

Har du den inte kvar så som du gjorde den fast i wav-format? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick man lite lite tid att lägga lite pålägg, la på en cello efter gitarren, samt är det ett litet nytt parti med gura på efter också.

Tog även bort bruset som kom med förra gången, du kan inte klistra in basen i denna versionen istället?

________________________________________________________________________________

____________________________________________

Fick trycka in allt med musen när jag körde cellon, lite jobbigt då man är van med en keyboard, vet inte ens tempot på låten, så ha överseende! hehe

http://rapidshare.com/files/215427692/Projekt-2.mp3.html

Här är en bättre länk utan väntetider.

http://solono1.diinoweb.com/files/

Redigerat av SoloNo1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Vart kan man höra slutbollen på denna!?

Va det SoloNo1 som var sist med att lägga...allting lite ute på nån share och ligger inte kvar!?

Kan nån smiska iväg den till mig!?

😛 Kul att höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

jaa.. Vars är låten? Den här borde ligga permanent på detta forum! 🥰

Håller med. Har missat den här förut. Och många filer har försvunnit. Munspelet var suveränt, TV-spelsljuden, nja...

Låten i sig var grym, lite Rogers Waters-vibbar kanske. Fast mest Lax lax lax vibbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Har missat den här förut. Och många filer har försvunnit. Munspelet var suveränt, TV-spelsljuden, nja...

Låten i sig var grym, lite Rogers Waters-vibbar kanske. Fast mest Lax lax lax vibbar.

Vem sitter på slutresultatet, vem lade sista prylen!?

Kom igen nu!😲☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att detta borde göras igen typ som studiofestivalerna. Startar en låt och låter den ligga upp i t.ex. 1 månad och det är då låten. Sen börjar man igen

Jasså, men man får ju inte ens höra slutet på denna så det är nog inte så bra idé trots allt.😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...