Jump to content
Annons

Kampanjlåten: kärlek på forumet - a wind is gonna come


laxlaxlax

Recommended Posts

En låt helt utan glimten i ögat. Om ni får vibbar av att stå på fälten med vinden och håret, hålla handen och sjunga kumbaya så..

Bra!

Nu kör vi. Jag tänkte att vi gör den här låten tillsammans. Lägg på allt ni känner för. Nybörjare och veterinärer veteraner lika välkomna. Hårdrockssolo! Änglafanfarer! Äggskalare. Och en himla massa 😆

Den som vill lägga något säger TJING, laddar upp en ny mp3a och nästa fortsätter efter att den förra TJING:en är färdig. Alltså kommer allt brännas fast. Så lägg inga maxade limiters på mastern.

Regel 2: Man får säga TJING i förväg på att lägga bas eller piano eller vad man vill. Men en i taget lägger sitt skit.

& Inget överseriöst pillande nu. Bara känn brisen, sträck ut handen och jobba tillsammans.

Här är texten:

All the people in this crowded room

with their noses to the screen

sitting crying in the whining room

i thought we closed on christmas eve

whatever happened to the easy tone?

you taught me speak as i got here

whatever happened to the guys i knew

oh where were you lost away

And i believe in love together

and i believe in love today

and i believe that one day

a wind is gonna come

and blow all the trolls away

i remember good old hackyman

and how he used to get me mad

and i remember mr i watch the night

and his insults that just were sad

but dont just say it was an easy joke

couse the words were rather hard

happy christmas on you everyone

i hope you anyhow feel loved

And i believe in love together

and i believe in love today

and i believe that one day

a wind is gonna come

and blow all the trolls away

Ja det kom med lite julreferenser här och där men jag hittade inget bättre ord som låg fint i käften. Men det kanske fortfarande är aktuellt till jul.

Kram på er.

Här är första filen:

A wind is gonna come ETT

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Regel 2: Man får säga TJING i förväg på att lägga bas eller piano eller vad man vill. Men en i taget lägger sitt skit.

Meant it like a TJING! :rolleyes:

/aROCKER

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig orättvist behandlad och upplever att den så kallade kärleken i låten i första hand är byggd på och tar avstamp i ett (påhittat) massavståndstagande från mig och Hackeman. För att kunna låtsas gemenskap och kärlek mellan människor som aldrig ens träffats krävs det tydligen att man baktalar och hånar en annan.

Ofint, och mycket riktigt utan all glimt i ögat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag känner mig orättvist behandlad och upplever att den så kallade kärleken i låten i första hand är byggd på och tar avstamp i ett (påhittat) massavståndstagande från mig och Hackeman. För att kunna låtsas gemenskap och kärlek mellan människor som aldrig ens träffats krävs det tydligen att man baktalar och hånar en annan.

Ofint, och mycket riktigt utan all glimt i ögat.

Äh du vet ju själv att du är bitsk.

Men sen förklarade du ju att det bara är för att du inte kan hantera dina frustrationer när du programmerar trummor. Så det är okej, men jag tycker det är lite synd. Säg till om du vill ha en kram istället nästa gång det känns jobbigt.

😛

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, nice låt och den vart ju inte sämre av Harmonica mikes bidrag.

Nu har jag lagt trummor på outrot.

Övergången blir lite sådär genom att fisken slår takt på guran...kanske nån kan sminka till det, ville liksom ha ett Beatlesfill in där!

Rock on! Tänk på att hålla uppe nivån på insp. var lite låg redan.

/aROCKER

Plocka hem den här:

http://www.speedyshare.com/427329197.html

Link to comment
Dela på andra sajter

ehum, jag tjingar på att lägga lite kör på refrängerna - snart klar, tror jag.

Jättefin låt, hoppas jag tillför något 😲 Det visar sig!

Version 4 hämtas här:

http://www.asawetter.se/Musik/Projekt.mp3

Slängde på lite körstämmor, skulle kunna snajsa till lite på sina ställen men jag skyndade på lite här innan läggdags.

Som sagt, hoppas det tillför nåt till fina låten! Kul text :rolleyes: Jag är inte så aktiv här men jag läser ju då och då så jag hänger ju ändå med.. hehe.

Godnatt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Version 4 hämtas här:

http://www.asawetter.se/Musik/Projekt.mp3

Slängde på lite körstämmor, skulle kunna snajsa till lite på sina ställen men jag skyndade på lite här innan läggdags.

Som sagt, hoppas det tillför nåt till fina låten! Kul text 😲 Jag är inte så aktiv här men jag läser ju då och då så jag hänger ju ändå med.. hehe.

Godnatt!

Ååååh vad vackra stämmor... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

-tack analogfreak 🙂

hm..lyssnar nu igen och undrar om inte kören blev lite för hög..?

Hojta till isf så fixar jag till den, och dom där små sakerna jag retar mig på nu, avsluten på refr skulle kunna fixas lite med hör jag ju. Rackarns, jaja, blev lite snabbt gjort som sagt.

/Åsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
-tack analogfreak 😉

hm..lyssnar nu igen och undrar om inte kören blev lite för hög..?

Hojta till isf så fixar jag till den, och dom där små sakerna jag retar mig på nu, avsluten på refr skulle kunna fixas lite med hör jag ju. Rackarns, jaja, blev lite snabbt gjort som sagt.

/Åsa

Jag tycker inte den ligger för högt.

Här kan jag inte höja din karma... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Version 4 hämtas här:

http://www.asawetter.se/Musik/Projekt.mp3

Slängde på lite körstämmor, skulle kunna snajsa till lite på sina ställen men jag skyndade på lite här innan läggdags.

Som sagt, hoppas det tillför nåt till fina låten! Kul text 🙂 Jag är inte så aktiv här men jag läser ju då och då så jag hänger ju ändå med.. hehe.

Godnatt!

Och jag som inte trodde det kunde bli vackrare. Jag hade fel. Snygga körer! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Pust! Tack för kommentarerna på kören!!! Känns bra det, var rädd att det blev för snabbt improviserat så jag skulle höra med nysovna öron idag att det lät helt fel.. Men det känns rätt okej idag med 🙂 Uppdaterat länken, fade-ade den ton jag retade mig mest på på slutet så nu hörs den inte lika tydligt iallafall 🙂

Kul detta!

Redigerat av Wetter
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det här är så himla vackert att jag inte vågar fingra på det. 😄

Äh Hacke kom igen! För mig är det viktigare och gör mig gladare att du är med än att det låter TOTO.

Jag gillar inte min egen sånginsats men kör ändå, vad ska man annars göra? Sitta och hålla käft? Vi gör ju musik för att det är kul!

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...