Jump to content
Annons

Trummis söker kängpunkband!


HokosPokos

Recommended Posts

Har spelat trummor i cirka 4 år och spelat i band 3 (så veva d-takt snabbt och länge är inga problem). Söker ett band som vill gå framåt. Repa ofta, släppa skivor, ha spelningar och så vidare. Och som inte är rädda att lägga några hundringar då och då för att göra merch (tröjor, affischer, stickers ni hajar...) och liknande. Även att du är social och vet vad du gör med ditt instrument. Ålder spelar ingen roll..

Vill spela med influenser av Wolfpack/Wolfbrigade, Disfear(senare) men även annat som Masskontroll och SvartParad.. Låter detta intressant tveka inte att höra av dig!

Om ni vet andra bra ställen där man kan söka bandmedlemmar får ni gärna dela med er :rolleyes: Har även lagt en annons på vendolin.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

välkommen på forumet, Svart parad var sveriges bästa band!!

jag har lirat i Dissober på 90-talet och martial mosh på 80-talet.

trevligt med lite käng folk på forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen på forumet, Svart parad var sveriges bästa band!!

jag har lirat i Dissober på 90-talet och martial mosh på 80-talet.

trevligt med lite käng folk på forumet!

haha, inte fått svar på två veckor och så får man två svar på samma kväll.

Fan va najs!! Och ja, Svart Parad är ett av världens bästa band. Du vet att det hålls på med en tribute skiva till det bandet? Jag är med och styr i det. Flera har redan skickat in sina covers.

Martial mosh har jag inte hört talas om, vet du någon myspace eller blog där man kan ladda ner lite?

Du har inte lust att börja igen då? Eller spelar du redan i något band?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag lirar bara hemma nu förtiden.

Martial mosh var med på nån really fast, hardcore for the masses och släppte en split kassett och en split ep. det var mer harcore än käng.

här kan du höra Dissober:

http://www.myspace.com/dissober

har hört talas om tribute plattan till svart parad, nått bolag i peru som skulle släppa den tror jag?

skulle gärna vilja höra den.

www.myspace.com/svartparadpunk tributen till svart parad

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah okej. Men ja.. att du bara lirar hemma måste inte hindra mig om du vill dra ihop något. Var bor du?

Okej, får se om jag hittar något av det dårå..

Dissober har jag såklart hört!! Har re-pressen av Outcasts of sobriety 7"an. Never Obey måste fan vara en av de mest klockrena låtar!!

Ah precis. Korrekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag bor i västerås så stockholm är lite för långt, har inte tid att repa så ofta heller (fru, ungar osv. 😕 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Okey.. fast annars skulle man kunna göra det som en kul grej. Som ett distansprojekt (vet att vad jag skrev tidigare men saker och ting förändras iochmed chanserna). Du har ju hemmastudio. Vi skulle kunna göra låtar över internet (vet du var guitar pro 5 är för något?) och så skulle jag kunna komma över dit å spelar vi in det. Och har vi tur kanske nån vill släppa det.

Jag skulle tycka det vore askul.

EDIT:

Kollade förresten upp ditt myspaceprojekt. Lät ju bra haha, inte nåt jag normalt brukar lyssna på men den första låten "Kapitalet utan moral" var ju skitbra. De andra två var bra också... men inte lika.

Redigerat av HokosPokos
Link to comment
Dela på andra sajter

Okey.. fast annars skulle man kunna göra det som en kul grej. Som ett distansprojekt (vet att vad jag skrev tidigare men saker och ting förändras iochmed chanserna). Du har ju hemmastudio. Vi skulle kunna göra låtar över internet (vet du var guitar pro 5 är för något?) och så skulle jag kunna komma över dit å spelar vi in det. Och har vi tur kanske nån vill släppa det.

Jag skulle tycka det vore askul.

EDIT:

Kollade förresten upp ditt myspaceprojekt. Lät ju bra haha, inte nåt jag normalt brukar lyssna på men den första låten "Kapitalet utan moral" var ju skitbra. De andra två var bra också... men inte lika.

Behöver ni fler medlemmar ställer jag upp. Är bassist och lirade lite d-takt på 80-talet. Annars mest annan hardcore/punk/oi, utan d-takt.

Notera dock att jag aldrig distansat tidigare, och jag har långt från koll på hur det går till. (Se bara mina inlägg om Ableton Live...)

Link to comment
Dela på andra sajter

haha,massa rävar på detta forum!

studio kan ha ett temanummer om käng tycker jag "så lyckas du med d-takten" "så får du disclosesoundet" osv.

fan seriöst,hur programmerar man trovärdig d-takt på trummaskin eller dator? DET är en svår nöt att knäcka.

jag å en polare var inne på att spela in färdiga trumloopar så man snabbt skulle kunna klistra ihop shyssta känglåtar,vi tänkte på dom här skivorna som finns med färdiga loopar i olika genrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kan fixa ihop något då!

Jag har heller aldrig spelat i ett distansprojekt tidigare men skulle vara kul att testa. Och då är det ju ett stort plus att man inte bor så himla långt ifrån varandra så man faktiskt skulle kunna spela in i samma studio och sånt.

Jag tänkte såhär. Alla kan ju göra allt i låtarna (om basisten vill göra ett speciellt trumfill är det ju lugnt med mig tex. ). Alla tar och skaffar GuitarPro, ett utomordentligt program där man programmerar in musik med hjälp av siffror. Väldigt enkelt att hantera. Så kan man bara skicka filerna till varandra när man kommit på ett nytt riff eller en hel låt så hjälper alla att göra låtarna. Hajar ni?

Jag har gjort massor av käng i guitarpro till mitt band och det låter jävligt bra sålänge man "mixar" det bra. Vill ni se så fråga bara efter msn.

Däremot trummaskiner i ett kängpunkband låter ju inget vidare hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Distansband är ju inget problem så länge det bara är för skivinspelning, att spela live osv kan ju vara ett problem när man inte kan repa. Spelar själv i ett distansband tillsammans med en kille från Wales, lite svårt att hinna till replokalen 😄

Men vi har släppt två plattor som är helt heminspelade. Har t.o.m. bränt ut och tryckt fodral till första plattan hemma 😆

Som en kul grej är det ju enkelt med dagens internetuppkopplingar, går ju på ett nafs att slänga över låtar. Gjorde ett grindprojekt med ett par amerikaner också 🙂

Länge leve programmerade trummor!

Redigerat av JonasW
Link to comment
Dela på andra sajter

varför använda guitar pro? om du gör en låt kan jag lägga gitarr i cubase och sedan skicka dig ljudfilen så kan du lägga in den i ditt program.

annars kan du ju göra din låt i guitar pro så kan man lyssna och sedan spela in med riktiga instrument.

vi kan ju testa att göra nån låt tillsammans och se hur det går, alltid kul med sammarbeten.

jag kan lägga bas och gitarr, även göra lite midi trummor men det är ju roligare om du kan spela in riktiga trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

sixties: Guitarpro för att göra låtarna, alltså "komponera" dem. Sen spelar vi ju självklart in dem med riktiga instrument (kanske gjorde mig lite otydlig ang. det). Jag har egna trummor men det är digitaltrummor (Roland TD-9kx) så det blir ju lite enkelt och torrt ljud med dem. Skulle ju kunna gå in i studio. Vet en rätt så billig. Såvida jag inte skulle kunna spela in det i din studio? Förutsagt att du har trummor. Lugnt om det inte går. PM:ar dig min msn.

Burn: 😏

oioioi: Då har vi ju allt vi behöver. PM:ar dig också dårå.

Link to comment
Dela på andra sajter

men shit,har du digitaltrummor? så jävla koolt! mangla d-takt på dom,då borde man ju komma åt det rätta svänget som jag aldrig riktigt fått till i datorn. dumpa in midifiler på datorn å sen ladda upp nå fräna trumsamplingar.kan bli hu bra som helst

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå, bland de dyrare klasserna om man får skryta lite. Jag har inte riktigt fått koll på det här med inspelning och så. Men så fort jag får kirr på det kan jag lägga upp lite kängfills och såklart... D-Takt!!

När jag spelar in d-takt. Ska jag bara spela in "en" d-takt då och sen kopierar man bara det eller typ... tio st?

Med en d-takt menar jag: du-pa-du-du-pa (du=kagge, pa=virvel), en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
men nisse,hur hittade du hit?

vad han vill säga är:han har ett distansband med folk i japan

jag surfade bara in...

nej alltså jag är med på en conclude inspelning på distans var vad jag ville säga..är inte med på heltid eller så.

sen så ville jag säga att dissober och martial mosh var bra skit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj att tråden väcktes till liv igen!

Jag har väl lite sommarstiltje för tillfället. Men är redo att rycka ut vid behov. (Har dock inte så mycket eget att komma med för tillfället...)

Link to comment
Dela på andra sajter

sen så ville jag säga att dissober och martial mosh var bra skit!

man får tacka!

dessa kör cover på martial mosh´s låt down in the mud

http://www.myspace.com/irritationpunk

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...