Guest pappabalkan Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 Nån som provat de mindre modellerna (12/4, 16/4) i Yamahas MG-serie? De känns ju som kvalitet, men låter de bra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neosus Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 Jag sitter på en 12/4 och tycker att den är bra. Men jag skulle nog vilja köpa en Mackie istället med tanken på mikpreampsen. Men då kostar dom juh lite mer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pappabalkan Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Jag sitter på en 12/4 och tycker att den är bra. Men jag skulle nog vilja köpa en Mackie istället med tanken på mikpreampsen. Men då kostar dom juh lite mer... Jag kopplar aldrig in några mickar, så då är det ett bra köp med andra ord? 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neosus Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Jag sitter på en 12/4 och tycker att den är bra. Men jag skulle nog vilja köpa en Mackie istället med tanken på mikpreampsen. Men då kostar dom juh lite mer... Jag kopplar aldrig in några mickar, så då är det ett bra köp med andra ord? 😆 Joda. Kopplar man bara in syntar eller annat så funkar det. Använder mitt till monitorlyssning. Det funkar. 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kill All Autotuner Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 (edited) Jag vågar påstå att alla mixerbord i den extrema budgetklassen som Yamaha , Behringer , Alto , Phonic m.fl. låter skrämmande lika. Har själv ett Yamaha MG 10/2 och inte upptäckt någon skillnad mot min tidigare Behringer (Som i.o.f.s. var lite större ) Vågar också påstå att Alto och framförallt Behringer ger mest för pengarna , och Behringer tycker jag gör dom snyggaste mixerborden , dom är också enklare att läsa av = svart tryck på silveryta. Yamaha´n har ett jobbigt gråblått hölje där text och siffror är svåra att läsa av . 10/2 :an har ett ganska enkelt EQ , det finns inget svepbart. Mackie vill ju alla ha 😆 , men inte alla kan hosta upp cashen. Edited December 14, 2004 by Kill All Autotuner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts