debatt Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Ö o B Vad står det för? En gång hörde jag en reklam där de sa "Kom till Överskottsbolaget etc etc".... Vad står då Ö o B för? Överskotts OCH Bolaget eller vadå? Blir inte klok på det? Inte ni heller, antar jag.
Dingbats Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 Det kanske står för "'Ö som i överskott' och 'B som i bolag'". Fast jag håller med om att det är konstigt.
Overkill Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 Lustigt är ju då att man inte säger J och C, även fast det är ett "och" däremellan (Jeans & Clothes).
Dingbats Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 Lustigt är ju då att man inte säger J och C, även fast det är ett "och" däremellan (Jeans & Clothes). Och H&M.
debatt Posted March 16, 2009 Author Posted March 16, 2009 Och H&M. Fast... där säger jag alltid Hennes och Mauritz Liksom jag alltid säger Man och Qvinny om MQ
oioioi Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 Lustigt är ju då att man inte säger J och C, även fast det är ett "och" däremellan (Jeans & Clothes). Junior-Center står det för! (Jeans & Clothes är bara ett nutida försök att ändra betydelse...)
Rabieshund Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 Tror inte att Överskottsbolaget får använda förkortningen ÖB för att det står för överbefälhavare. Så de kör med ÖoB istället.
Hellpig Posted April 4, 2009 Posted April 4, 2009 ÖverskOttsBolaget, tror personligen inte att det finns någon lag mot att använda "ÖB" men tja.
debatt Posted April 4, 2009 Author Posted April 4, 2009 ÖverskOttsBolaget. Extremt långsökt! Då kunde det ju lika gärna heta Överskottsbolaget - SSG. 😛
Hellpig Posted April 9, 2009 Posted April 9, 2009 Hmm, så långsökt är det ju inte med tanke på att förkortning de facto är ÖoB.
Recommended Posts