Jump to content

Rock N Roll Music ( Uppdaterad 091116)

Recommended Posts

Filnamn: Rock N Roll Music ( Uppdaterad 091116)

Av: slejnard

Skickad: 8 Mar 2009

Filen uppdaterad: 16 Nov 2009

Kategori: Rock/Metal

Hej alla Foxy Forumrockers!

EDIT: Nu 091116 är låten mastrad av Ludvig NyLund alias eresseraca ( testa säg det namnet snabbt tio ggr i följd;) ). Har ändrat lite i mixen innan och tycker att han gjort ett kanonjobb! Vad tycker ni? Han får väl förklara själv vad som gjorts.

NU!

Äntligen tror jag att bitarna är på plats med låten som en gång startade som "KISS-Wannabee". Jag å aROCKER har säkert skickat låten fram å tillbaka mer än massor 😮 . Hoppas ni som följt med på resan (å även nya passagerare) tar er tid att lyssna å ge kommentarer.

Mitt klantiga fingerpek raderade alla fina kommentarer från er då jag uppdaterade tråden för ett tag sen 😄 .

Har lyssnat på er feedback å stoppat dit mer kördubbar, gjort om nån gitarr och lagt på gitarrsolo.

Då mina eftersökningar efter Gene Simmons inte gett resultat så fick jag sjunga själv... 😄😄

Spelar å sjunger allt förutom - Trummor å sköna fx å körer: mr aROCKER

Kritik önskas på låt/mix/framförande osv...

Låten handlar om ingenting eller allting: Rock N Roll Music 😉

// Janne

Klicka här för att ladda ner filen

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Låter bättre denna gången, tror jag. Mixen lämnar lite att önska dock... det låter så, uhm, litet på något sätt. Tror gitarrerna kunde upp lite och sången kunde få något litet extra så att den inte blir så torr. Svårt att säga, det lättare när man sitter med materialet och mixar själv. (Inte för att jag är någon mixkung men men!) Är det ett parti från "Hooligan" som skiner igenom då och då? Hur som helst låter betydligt mer åt Kiss-hållet nu än förra versionen!

Tack för lyssningen å kommentaren Hellpig. Jo man kastar sig ut på djupt vatten när man lägger upp låtar för kritik här bland alla mixarproffs. Just därför jag gör det! På det området är jag glad amatör och hänger här för att få bra feedback på det vis som du ger nu. Det är en svårbemästrad konst och man lär varje dag. Vill samtidigt inte ha nån überfet 2000-talsproduktion men ska ta dina ord till kommande projekt å jobba vidare. Tack!

Sen sa nån att man inte ska mixa sina egna projekt för man blir aldrig klar? 🙂 Ja så är det ibland...

Hooligan var länge sen man hörde (kanske ligger som en bakgrundstjänst på KISS-disken innanför pannbenet 🙂)

Sen sa nån att man inte ska mixa sina egna projekt för man blir aldrig klar? Ja så är det ibland...

Helst inte , men få har ju möjligheten att låta någon annan mixa åt en tyvärr.

Har en liten inspirations svacka och kan knappt höra skillnad på Bas och Fiol så jag ger gärna mixen ett försök

som ett botemedel mot mitt inte så dödshotande tillstånd.

Zippa rackan och skicka med någon av uppladdningstjänsterna till bigntiny@mail.com så för vi se vad jag kan göra.

ps. Saknar dock " Hockeykörer " eller rättare sagt dom Rock ` Roll jag la in i mellan.

Edited by Piccazzo

Hoho!

Du skulle bara se hur vi har kladdat ihop detta projekt och du börjar grina!

Slejnard får dra storyn, orkar inte, är på jobbet då kanske du anar.

Lite snabbt:

Grunden ligger fast med en gammal cajun, jag la trummor/kör etc.

Sedan la han nya gitarrer och då passade jag på att lägga nya trummor med mina nya Sennh. 421:or.

Då visade det sig att saker började bli otighta och hade flyttat sig...då brakade lekstugan lös, hehe! 😏

Så halva proj. ligger hos mig. Det andra hos Slejnard (3:e i guds händer)

Limma!

Kolla gärna på min nya tråd, du kanske kan hjälpa mig på den frågan...behövde den kunskapen vid detta låtproj.

/aROCKER

Piccazzo: Tackar ödmjukast för erbjudandet men du skulle nog bli vansinnig när du ser hur stökigt projektet är. Hänvisar lite till aROCKERs inlägg där. Man får moddra* för mindre... 😄.Vissa grejer är så knasigt inspelade.

Vill passa på å slå ett slag för två andra samarbeten jag å aROCKER gjort:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...&hl=sailing

https://www.studio.se/index.php?showtopic...&hl=rocking

*moddra= pitemål för vansinnig, man blir tokig, knäpp, " ååå jag blir galen", typ 🙂

Bra ös och rätt sång som vanligt...

Var det lite tunn botten? Jag skulle som vanligt gärna haft lite starkare trummor... Kadoff!

Skickligt att få ihop det där livestökiga med riktiga trummor. Och trummis. 😛

Tack för kritik!

Visst känns det lite tunn men vi snackar 70-tal och jag vet inte om det var så fläskigt då på KISS plattor till ex.

Men lite distinktare trummor får det gärna/och kommer det att bli framöver.

Är insp. med 2st Sennheiser 421:or, nu har jag en mixer och fler mikar så hoppas det blir distinktare.

Kanske dom vart lite låga i slutet, vi började tröttna på låten och allt kladdande!

ROCK!

/aROCKER

Ös på som ni vill och skit i vad vi tycker, hehe! Status Quo har alltid kört en eq-kurva som är lite tunn i basen. För dem har just det funkat perfekt. Lyssnade på deras Caroline på full gas genom mitt lilla PA när jag körde rockdisco på en knökad pub nyss, alla dansade som idioter, och jag fattade att deras lite basfattiga sound med massor av kompgitarr är fullständigt genialt. Det hatr jag alltid vetat, men tänkte då på att ljudet är mixat för att passa att köras starkt som fan i stora högtalare.

Visste det! TJYV!

Skulle aldrig ha litat på den dära paltätande luleåbon... 😉🙂

If it ain´t HEAVY, it ain´t on VINYL!

/aROCKER

Edited by aROCKER
Solot i början av låten låter lite som AC/DC - soulstripper solot. 🙂 tror jag iaf.

Det är möjligt. Jag, Angus, Ace, Keith mfl har nog gått samma bluesskola 🙂

Ska lyssna på det solot men det är rätt standard det jag gör på denna. Mollpentan och hårt anslag kommer man långt med 😉

GuitarNilsson: Tack så mycket. Jag tror trycket skulle komma mer om jag hade spelat in mina delar rätt från början. Vet precis hur du menar där. Men visst har det ändå hänt en del sen första versionen? Ni som sitter på den har en riktigt ful bootleg..heehe 🙂

Ang mastring: Gud skapade volympolten för att den ska användas! 🙂 Nej jag vet inte vad jag gör för fel. Kanske en kombination av dåliga grejer å bristande kunskap. aROCKER har en ny på g där jag gjort en del mixändringar.

aROCKER: Tack igen för dina insatser på låtarna! Och alla tjusiga omslag som syns vid nedladdningarna!

I och med detta inlägg fyllde jag 1000!!! Och det mina vänner är ROCK N ROLL! Jag har nog inte tillfört så många "vettiga" inlägg av dessa 1000... :rolleyes: Ska fira med en redig kopp kaffe!

Grattis gubben!

Vilken super forumit du är, kan du hjälpa mig med denna fråga.

Hur kan man få bergvärmepumpen, kärringen och barnen att hålla tyst när man ska spela in nya fills?

stay cool!

/aROCKER

Grattis gubben!

Vilken super forumit du är, kan du hjälpa mig med denna fråga.

Hur kan man få bergvärmepumpen, kärringen och barnen att hålla tyst när man ska spela in nya fills?

stay cool!

/aROCKER

Ja nu kan jag allt 😉! Som svar på din fråga. Blöt ett rejält sjok med bomull å proppa igen dina öron. Nackdelen kan vara att du då inte hör dina fills. Ett annat alternativ är att tälja dig ett par trumstockar i basebollsträstorlek och försöka överrösta gnetet :rolleyes:

Det är möjligt. Jag, Angus, Ace, Keith mfl har nog gått samma bluesskola 😄

Ska lyssna på det solot men det är rätt standard det jag gör på denna. Mollpentan och hårt anslag kommer man långt med 🙂

Oj, jag menade inte Soulstripper. Menade låten "you ain't got a hold on me".

Ja, det är möjligt 😐

Det här är skitbra, vad mer kan man säga?!

• 1 month later...
Varför ligger all OH/symbal till höger?

Bra engelskt uttal av sångarn.

Mixen sitter inte ihop. 3D'n (2D'n?) är felig.

Riktigt jäkla bra låt! =)

Tack för lyssningen freddie å kul att du diggar låten å uttalet. 😆

Trummorna har aROCKER lagt å jag har nog inte ens tänkt på det med OH...

Tror jag vet vad du menar med 3D/2D. Att det låter platt eller? Det gör ofta det i mina låtar när jag jämför med andras här. Vet inte vad det beror på men du har kanske nåt tips för att få mera djup?

Bra input. Tack! 🙂

Guest DieHard

Tja, den som har lyssnat på Def Leppards allra första platta kan ju höra att all ÖH ligger till vänster. Tror bara det är i sista låten som det ligger några till höger? Om jag nu inte minns fel. 😆 Men det funkade för dem så...Jag har ju hört den här låten från allra första början och hört alla förändringar till det bättre som den här låten har gått igenom. 🙂

Trummorna är gjorda i stereospår och utspridda med den tekniken.

Allt har sitt syfte, Var Beatles gomiddag för att du inte gillade sterobredden!?

Ta en öl och njut! Rock n Roll!

/aROCKER

Klyddat? 😛

Raljerade lite bara... Givetvis menade jag inte "klydda" som i "komplicera i onödan" (vilket det betyder på skånska, i alla fall). Snarare att aROCKER har ju förmågan att fixa till det där Neil Bogart-iska soundet, och om det i så fall var aROCKER som låg bakom soundet. (Nu var det ju i och för sig inte Bogart som rattade Wicked Lester, men ändå).

Oavsett så vart det läckert!

Hehe!

Jag har lagt trummorna med mitt ljud och Slejnard lägger sina grejor med sitt ljud, vi är ju båda KISSfreaks (finns några härute! ☺️ ) så därför vet vi vart vi vill gå med prylen.

Han gör en inräkning på sin cajuntrumma och akustiska tror jag.

Då tog jag den inräkningen och vände den och sedan körde den genom en Quadrafuzz.

Nog närmare Kenny Kerner/Richie wise, dom producerade "KISS", debuten och "Hotter than hell" och hade ju ett lite dovt/trasigt virvelljud.

Annars är jag förtjust i Bob Ezrin, fast bästa mannen för KISS var Eddie Kramer då fick dom alla lite glädje och det vart pang på Rock n Roll!

Älskar när snubbar gör som Slejnard och även erat Hellvallaburn, lånar hejvilt och gör egna KISS/Slade/Sweet pastischer, helkul!

/aROCKER