ettan Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 Tja, har ett problem i cubase. Om jag spelar in tex min gura till klick och sen spelar upp det så laggar klicket och hamnar bakom. Samma sak med midiinstrumenten! Har letat i forumet men ej hittat något. Tack på förhand!
Gilbert Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 Har du sökt i forumet på "latency" och inte hittat något? Sök i manualen efter "Adjust for record latency".
Claes Holmerup Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 Det kan också handla om emulerade portar eller System Timestamp, som det finns en klistrad tråd om i Cubase-avdelningen.
slejnard Posted March 5, 2009 Posted March 5, 2009 (edited) Har du sökt i forumet på "latency" och inte hittat något? Sök i manualen efter "Adjust for record latency". Det tog grymt lång tid för mig att hitta ordet "latency" åxå. När man inte kan termer är det svårt. Jag tycker generellt att sökmotorn på forumet är sämre än när man googlar. (Och då kommer svaren på forumet upp när man söker på forumet) Fixa. Edit: oj det lät konfyst men låter det stå. Summa: Sök på google så hänvisar dom till forumet! 😏 Edit 2: Sorry Gilbert!, jag såg nu att han skrev latency i sin trådrubriik. Edited March 5, 2009 by slejnard
Hellpig Posted March 5, 2009 Posted March 5, 2009 På google för den som inte vet: site:forum.studio.se <sökord> Funkar bra...
Recommended Posts