kenjoswe Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Hej, Hur får jag Midi informationen från Addictive Drums att spelas in i Cubase (SX3)? Jag har ställt in en Midikanal med 'input:All midi input' 'output:Addictive drums'. Inget midi ut att registeras när jag sedan spelar in. Kent J.
Lars XLN Audio Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Om du vill använda de medföljande midifilerna, så kan du drag-n-droppa dem från AD in i cubase. Du kan också spela på ljuden i AD via ett midikeyboard t ex och därmed spela in egna rytmer i cubase.
kenjoswe Posted March 1, 2009 Author Posted March 1, 2009 ..drag-n-droppa dem från AD in i cubase. OK! Tack för det! Det funkar. Men låter det inte något sämre om ljudet när Cubase spelar upp innehållet i midi än om man låter AD själv spela? Kent J.
Claes Holmerup Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 OK!Tack för det! Det funkar. Men låter det inte något sämre om ljudet när Cubase spelar upp innehållet i midi än om man låter AD själv spela? Kent J. Varför skulle det göra det? Du spelar ju upp precis samma ljud.
Recommended Posts