JJMusik Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 När jag har jobbat med att warpa och hitpointa och ni vet allt det där tjafset, så tänkte jag lugna ner min dator genom att exportera ut spåret och sedan importera in det igen. Men så läste jag om "freeze time stretching". Fungerar detta som om cubase exporterar ut spåret eller vad händer egentligen? Jag förstår att man kan välja en bättre algorithm men att köra själva freeze-grejen måste ju vara en process i sig. Kan man inte på något vis exportera ut spåret med den bästa algorithmen så att man kan importera det igen och avlasta all cpu. tack och bock!
basshole Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Kan man inte på något vis exportera ut spåret med den bästa algorithmen så att man kan importera det igen och avlasta all cpu. Nu har jag inte testat att frysa en time stretch men det du vill göra är ju precis vad freezefunktionen gör. Den exporterar och importerar filen åt dig. Att köra freeze är en engångsprocess där datorn ägnar all kraft åt att frysa.
JJMusik Posted February 22, 2009 Author Posted February 22, 2009 okidoki! Då vart det som jag trodde då
Recommended Posts