Jump to content
Annons

Hur mycket tid i hemstudion?


Dr Arthur Krause

Hur många timmar per vecka arbetar du i din hemstudio?  

96 röster

  1. 1. Hur många timmar per vecka arbetar du i din hemstudio?

    • mellan 0-5 timmar
      17
    • mellan 5-10 timmar
      21
    • mellan 10-15 timmar
      21
    • mellan 15-20 timmar
      7
    • mellan 20-25 timmar
      6
    • mellan 25-30 timmar
      4
    • mellan 30-35 timmar
      0
    • mellan 40-45 timmar
      1
    • mellan 45-50 timmar
      3
    • mer än 50 timmar
      2


Recommended Posts

Annons

Blir rätt lite. Brukar sitta ett par timmar efter jobbet men jag kommer hem rätt sent så det är inte alltid jag orkar Jäklas med den där kompressorn eller nåt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Extremt svårt att svara på, eftersom jag är periodare. 😛

Ibland blir det flera timmar om dagen under några veckor - och ibland är det fullständigt stiltje i några veckor...

Link to comment
Dela på andra sajter

10-15 .. Borde det vara i alla fall. Ofta blir det att jag "bestämmt" mig för att göra lite tunes men märker att jag bara sitter och stirrar på skärmen och letar runt i mappar med olika ljud. Räknas det också? För i så fall måste jag rösta om... 😛

Fast jag vet inte om jag vill kalla mitt lilla krypin för en studio ens en gång. Det är fan bara en leksak som låter, ungefär som en Tamagochi 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv antar jag väl att jag också är en periodare.....

Just nu blir det ingenting gjort dock, 002:an bortskickad på reparation... 🙁

Tur att fasttracker 2 finns kvar att falla tillbaka på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Också periodare... Ibland, när det är stressigt på jobbet eller nåt, blir det inget alls på flera månader.

Och ibland, om man har nån deadline eller bara fått upp ångan riktigt mycket för nåt, så kan det bli flera timmar per dag. Skolkade t.o.m. från jobbet en förmiddag för att mastra en låt för ett tag sedan... 😎

Vågar mig inte på att gissa nåt medelvärde, men troligen för lite. Sitter garanterat mer framför studioforumet... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppskattar nog att jag sitter ca ~25h i veckan.

Då jag har studion ca 35mil ifrån där jag bor så blir det ganska intensiva helger.

Fredagkväll till Söndag eftermiddag fullt ös!

// Johan

räknas det då som hemstudio?

Edit: Fast du kanske inte räknar dig som proffessionell heller? Hmm.. jaja... svårt det här med defintioner.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är jag arbetslös, så jag skulle rent praktiskt kunna sitta där dygnet runt om jag så ville. Men det vill jag inte.. 😉 .. Fast jag kanske kunde önska att jag skulle producera lite mer än vad jag vanligtvis gör.

Jag spelar Need For Speed (Road Challenge) på studiodatorn, räknas det? 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

periodare minst sagt. Satt ganska många timmar med Olsberg i lurarna och kokade ihop mitt bidrag. Sen är det lite nissar som vill sjunga lite och spela in lite ibland så då får man sitta vilket ju är bra, för då är man kreativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter lite räknande hade jag tänkt svara 35-40 timmar i veckan men den fanns ju inte 🙂

Blir ju en del nu när allting funkar. Som folk säger går det ju alltid i perioder.. men när inspirationen är där kan det ju bli 10timmar om dan... (om man inte måste göra nåt annat)...

Försvinner ju helt bort från verkligheten då.. börjar klockan 12 på dan och helt plötsligt känner man magen kurra och hon är närmar sig 12 igen 😉

[edit] blir mer för mig nu eftersom jag inte jobbar eller håller på med sånt tjafs 😛

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

20-25.. men det blir säkert mer. Jag håller alltid på alldelles för länge när jag väl satt mig, det är en sak som är säker, saker som att plugga, äta och sova får ju komma i andra hand.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är jag arbetslös, så jag skulle rent praktiskt kunna sitta där dygnet runt om jag så ville. Men det vill jag inte.. 😉 .. Fast jag kanske kunde önska att jag skulle producera lite mer än vad jag vanligtvis gör.

Jag spelar Need For Speed (Road Challenge) på studiodatorn, räknas det? 🙂

/Daniel

Ah.. precis som med mig för ett tag sedan.. jag jobbade inte heller eller gjorde nå´t speciellt på dagarna under en period för en tid sedan.. men fick gjort.. dick!! Jag hade ingen inspiration alls.. Jag får min inspiration när jag sitter på jobbet.. (kör truck på volvo, torslanda .. nu bara extra eftersom jag studerar, men förr heltid...)

Man sitter med telefonen som fickminne och kommer på hur mkt som helst så fort jag kommer dit.. vet inte om det kan vara så att maskinerna slår i takt hela tiden och på något vis bidrar till en undermedveten musikalisk upplevelse av något slag.. (?!!!??) (Fan så skulle det ju kunna vara.. intressant)..

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är jag arbetslös, så jag skulle rent praktiskt kunna sitta där dygnet runt om jag så ville. Men det vill jag inte.. 🙂 .. Fast jag kanske kunde önska att jag skulle producera lite mer än vad jag vanligtvis gör.

Jag spelar Need For Speed (Road Challenge) på studiodatorn, räknas det? 🙂

/Daniel

Ah.. precis som med mig för ett tag sedan.. jag jobbade inte heller eller gjorde nå´t speciellt på dagarna under en period för en tid sedan.. men fick gjort.. dick!! Jag hade ingen inspiration alls.. Jag får min inspiration när jag sitter på jobbet.. (kör truck på volvo, torslanda .. nu bara extra eftersom jag studerar, men förr heltid...)

Man sitter med telefonen som fickminne och kommer på hur mkt som helst så fort jag kommer dit.. vet inte om det kan vara så att maskinerna slår i takt hela tiden och på något vis bidrar till en undermedveten musikalisk upplevelse av något slag.. (?!!!??) (Fan så skulle det ju kunna vara.. intressant)..

Tjae, men så är det alltid. Så fort man inte är hemma i studion; kvittar egentligen vart man är, och man har en liten stund för sina egna tankar (och på en truck så blir det juh mkt filosoferande 😄) så får man alltid maximalt med inspiration :rolleyes:... Av nån jävla anledning.. 😄.. Ett tag så fick jag massa textinspirationer när jag inte var hemma, men de var juh rätt lätt att plita ner i telefonen; men melodisnuttar och rytmer är svårare eftersom jag inte kan spela in sånt med min gamla nokia-telefon 😳

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
captain nemo (oregistrerad)

0-5 timmar, med lutning mot mer noll än fem..

Barn och fru och barn och fru och jobb och jobb och sova och dricka sprit och fru och barn och blöja...

Puh.

Försökte vid ett tillfälle skjuta Hackeman i bitar, men man blev mos p g a frun satte nerbajsat barn i knät...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...