Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted
hej är det nån som känner till nån bra basplugg man kan använda sig av när man linar basen

vad jag har förstått är väl dom flesta gitarrpluggar även till för bas.. guitar rig har ju en bas-preset "avdelning".

Posted (edited)

Jag tycker det är så läckert när man rekommenderar en gitarrplugg för 3500+ SEK till någon som frågar efter en bas-plugg för (tillfälliga?) lösningar som i så fall tillhandahålls lika bra av gratisversioner som Voxengo Boogex.

Edit: Hoppsan...

Edited by Valle
Posted (edited)

IK Multimedia Ampeg

Studio Devil Base Amp

Sedan kan du köra tex S.I.R ( Impulse reverb ) med cabinet och stärkar impulser.

S.I.R e gratis och impulser hittar du oxå gratis på nätet.

Edited by Piccazzo
Guest DieHard
Posted
Jag tycker det är så läckert när man rekommenderar en gitarrplugg för 3500+ SEK till någon som frågar efter en bas-plugg för (tillfälliga?) lösningar som i så fall tillhandahålls lika bra av gratisversioner som Voxengo Boogex.

Ja att du inte gillar betala för någon som helst mjukvara, det har vi redan fattat 😕

Guest DieHard
Posted

Ja eller hur? Någon kan få för sig att du är pirat-Valle. 😕

Posted (edited)

Jag menade mest att gitarrplugg kan användas som basplugg, och sen klart man rekommenderar/föreslår något man själv känner till. Kan inte läsa någonstans att han bad om en gratsplugg... Kort och gott, det finns nog inte någon direkt basplugg, it's all good 😉... kan ha fel ☺️.....

Edited by ChrilleO
Guest DieHard
Posted

Ja kanske min Ik Ampeg bara är en...illusion? Men de släpper snart även en fenderversion. Både gitarr och bas i samma paket. Håll koll på den med. Men som sagt var Ik´s ampeg är jag grymt nöjd med.

Posted
Vad är då IK Multimedia Ampeg ?

fan va griniga alla va då! förresten quota inte en del av en hel mening, jag sa ju faktiskt att jag kan ha fel :/

Posted

Jag har IK Ampeg pluggen och den är grym...