rockstone Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 hej är det nån som känner till nån bra basplugg man kan använda sig av när man linar basen
ChrilleO Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 hej är det nån som känner till nån bra basplugg man kan använda sig av när man linar basen vad jag har förstått är väl dom flesta gitarrpluggar även till för bas.. guitar rig har ju en bas-preset "avdelning".
Valle Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 (edited) Jag tycker det är så läckert när man rekommenderar en gitarrplugg för 3500+ SEK till någon som frågar efter en bas-plugg för (tillfälliga?) lösningar som i så fall tillhandahålls lika bra av gratisversioner som Voxengo Boogex. Edit: Hoppsan... Edited February 19, 2009 by Valle
Piccazzo Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 (edited) IK Multimedia Ampeg Studio Devil Base Amp Sedan kan du köra tex S.I.R ( Impulse reverb ) med cabinet och stärkar impulser. S.I.R e gratis och impulser hittar du oxå gratis på nätet. Edited February 19, 2009 by Piccazzo
Guest DieHard Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 Jag tycker det är så läckert när man rekommenderar en gitarrplugg för 3500+ SEK till någon som frågar efter en bas-plugg för (tillfälliga?) lösningar som i så fall tillhandahålls lika bra av gratisversioner som Voxengo Boogex. Edit: Hoppsan... Ja att du inte gillar betala för någon som helst mjukvara, det har vi redan fattat 😕
Valle Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 Ja att du inte gillar betala för någon som helst mjukvara, det har vi redan fattat 😕 Det där kan misstolkas.
Guest DieHard Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 Ja eller hur? Någon kan få för sig att du är pirat-Valle. 😕
ChrilleO Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 (edited) Jag tycker det är så läckert när man rekommenderar en gitarrplugg för 3500+ SEK till någon som frågar efter en bas-plugg för (tillfälliga?) lösningar som i så fall tillhandahålls lika bra av gratisversioner som Voxengo Boogex. Edit: Hoppsan... Jag menade mest att gitarrplugg kan användas som basplugg, och sen klart man rekommenderar/föreslår något man själv känner till. Kan inte läsa någonstans att han bad om en gratsplugg... Kort och gott, det finns nog inte någon direkt basplugg, it's all good 😉... kan ha fel ☺️..... Edited February 19, 2009 by ChrilleO
Piccazzo Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 Kort och gott, det finns nog inte någon direkt basplugg, it's all good Vad är då IK Multimedia Ampeg ?
Guest DieHard Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 Ja kanske min Ik Ampeg bara är en...illusion? Men de släpper snart även en fenderversion. Både gitarr och bas i samma paket. Håll koll på den med. Men som sagt var Ik´s ampeg är jag grymt nöjd med.
Valle Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 Kan inte läsa någonstans att han bad om en gratsplugg... Inte jag heller — jag chansade bara.
Dj_Aladdin Posted February 20, 2009 Posted February 20, 2009 http://www.vst4free.com & http://www.freevstfx.com å så var det klart ^^,
ChrilleO Posted February 20, 2009 Posted February 20, 2009 Vad är då IK Multimedia Ampeg ? fan va griniga alla va då! förresten quota inte en del av en hel mening, jag sa ju faktiskt att jag kan ha fel :/
Guest drloop Posted February 20, 2009 Posted February 20, 2009 Jag har IK Ampeg pluggen och den är grym...
ChrilleO Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 Jag har IK Ampeg pluggen och den är grym... Jag måste kolla närmare på detta.. demo finns väl såklart? google is your friend
Lundin Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Körde en snabb sökning på KvR någon kanske funkar för bas oxå
Recommended Posts