Tellskog Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Hej! Har precis börjat köra med C5 och har hafr lite småstrul med M-audios drivis, men nu så funkar det bortsett från en sak: Jag kan inte öppna Delta Control Panel i Cubase! Det märkliga är att om jag startar Halion Symphonic Orchestra (Stand alone)som följde med så kan jag öppna Control Panel därifrån men alltså inte ifrån Cubase. Ska kontakta Mi7 så snart som möjligt för att få lite support men tänkte kolla om nån annan har samma problem eller nån som har nåt bra tips. Har det med M-audios drivrutin att göra eller är det Cubase? //Jocke
Vallin Posted February 18, 2009 Posted February 18, 2009 Kan vara helt ute och cykla här, men i mitt 1010lt kort finns en option som heter ungefär "allow application control" eller liknande, sitter inte framför burken just nu. Kolla efter den. På mitt kort har jag för mig att den sitter på samma flik som du ställer in samples/latency. ...att sedan ett annat program faktist kommer åt kontrollpanelen indikerar att jag borde kolla lufttrycket i däcken på cykeln...
Lundin Posted February 18, 2009 Posted February 18, 2009 Har det funkat i tidigare Cubaseversioner då? Det är ju inte alla externa kontrollpaneler som går att öppna inifrån Cubase. Creamware bl.a är ett av de märkena som det inte funkar med.
Recommended Posts