Jump to content
Annons

Chris Snyder - producent ifrån Standstraight


ChrisSnyder

Recommended Posts

Hej allihopa!

Nu är jag tebax.

Skrev riktigt korkade iq-befriade saker här för några år sen.

Idag har jag nåt en semi-stor framgång med min studio och hoppas kunna hjälpa er med eventuella frågor om teknik och bransch.

Senaste grejen jag gjort är att prodda H.E.A.T.'s bidrag till melodifestivalen som heter 1000 Miles. Innan dess har jag gjort massor av plattor, filmmusik, tv-musik, rock, pop m.m.m.

Hoppas att ni kan begrava gamla trådar där jag betett mig som ett mongo!

mvh

snyder

Redigerat av ChrisSnyder
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)

Ja du var före min tid. Killwithskill nämnde dig nyligen i sin lilla tråd om melodifestivalen. Men om du skrev en del dåliga inlägg så är du knappast ensam om det 🙂 Brukar själv då och då skriva en del av dem. 😄 Men oavsett så har vi fått en ny kung på den tronen ganska nyligen och det får räcka med den token. Men uppenbarligen har du en hel del kunskaper som kan komma till nytta här. Såg bara lite av melodifestivalen och även om Heat inte är i min smak så lät det väldigt bra gjort ändå.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack allihoppa för att ni är så coola!

ja .. mkt har hänt minst sagt. Känner ba att det är dags att bidra med sin egentliga erfarenhet till sverige och inte ba den jag trodde var rätt för 3 år sen.

Jävligt irriternade att trådarna på detta forum är det första som dyker upp när man googlar mitt namn, men antar att det är priset man får betala för de skiten jag skrev förr i tiden.

Nu går det svinbra för studion och jag haft så kul på vägen och lärt mig så sjukt mkt rent tekniskt och på alla andra nivåer oxå. Så det känns ba helt naturligt att få dela med sej, även om den erfarenhet jag har kanske inte är helt korrekt alla gånger.

Men jag har kört på mitt race och jobbat snorhårt och det har lönat sig vissa gånger och självklart har man blivit blåst av managers m.m oxå under åren ...

Men det ingår i paketet lixom ... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt irriternade att trådarna på detta forum är det första som dyker upp när man googlar mitt namn, men antar att det är priset man får betala för de skiten jag skrev förr i tiden.

haha eller hur? Aja, jag har också skrivit en himla massa skit. Men som tur är inte under mitt riktiga namn.

ses i det grå

Link to comment
Dela på andra sajter

haha eller hur? Aja, jag har också skrivit en himla massa skit. Men som tur är inte under mitt riktiga namn.

ses i det grå

... som tur är verkar folk gå efter ens CV och ens sound istället för allt crap som står på nätet så!

=)

I'm happy!

😄

Redigerat av ChrisSnyder
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Välkommen tebaks.

Jag har ingen aning om vad du skrev förr. Du verkar vara en kille som växt upp... 😄

Och BTW, jag känner en viss herr Jarl. Tänkte nog ringa och grattta honom, och grattis du med för den delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får man verkligen bekräftat att de flesta gamla goda medlemmarna har bytts ut sen du va här sist Chris eftersom nästan ingen känner igen dig.

Jag kommer mycket väl ihåg dina "amerikanska" inlägg och trådar, sådär "jag vet bäst och ni är amatörer" 🙂

Så kommer du tillbaka och skriver såhär, STORT 🙂

Du är väldigt varmt välkommen tillbaka för jag vet att du besitter massa nyttig information som de flesta på forumet kan lära sig av!

Skönt att se ett gammalt ansikte igen, det va mycket bättre nivå på forumet på den tiden och inte lika mycket skitsnack som det är nu.

Så återigen välkommen tillbaka!

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

och inte lika mycket skitsnack som det är nu.

Kommer du ihåg när..

.. Hackeman blev hotad med basebollträ i tråden om fitt-gunilla , dbd drog skämt utan finess i tråden om tsunamivågens offer, nattvaktaren spårade ut i tråden om kristendom, Danny cort raljerade om sin guldskiva ( 😆 ), MÄSTAREN, hans_a, peder, florian de sage med åsikter om absorbenter, bråk om längsta tråden och Grahn som fick nog och drog, alla snubbar som bara tål hi-end-pro-gear och dissar småpulare, rejvare som inte knarkar som dissar rejvare som knarkar och rejvare som knarkar som dissar rejvare som inte knarkar,

Och mycket mer jag inte minns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du ihåg när..

.. Hackeman blev hotad med basebollträ i tråden om fitt-gunilla , dbd drog skämt utan finess i tråden om tsunamivågens offer, nattvaktaren spårade ut i tråden om kristendom, Danny cort raljerade om sin guldskiva ( 😆 ), MÄSTAREN, hans_a, peder, florian de sage med åsikter om absorbenter, bråk om längsta tråden och Grahn som fick nog och drog, alla snubbar som bara tål hi-end-pro-gear och dissar småpulare, rejvare som inte knarkar som dissar rejvare som knarkar och rejvare som knarkar som dissar rejvare som inte knarkar,

Och mycket mer jag inte minns.

Självklart, det finns alltid tjaffs på forum men då va det iaf en hel del trådar som innehöll mycket bra diskussioner om utrustning, tillvägagångssätt i olika studios, inspelningstips osv osv osv. Det tyckte jag då vägde upp det skitsnacket som va eftersom "skitsnacket" då handlade om grejer som va helt out (som hackes hotbild och den där kristna tråden) och inte bara om ett fåtal människor som provocerade hela tiden fastän Danny Cort va förbannat bra på just det 😛 men honom tog man ju med en nypa salt eftersom man visste att han va najs egentligen och han blev ju också bättre tillslut vilket vissa andra på den nuvarande plattformen nog aldrig kommer bli eftersom de endast reggade sig för att jävlas med folk och det tycker inte jag är okej.

Det här forumet va en gång i tiden ett trevligt ställe att hänga på för man fick seriösa svar på sina produktions- och tekniskt orienterade frågor.

Nu är det lite väl mycket Kalle Anka och sandlåde-nivå här tycker jag och det måste du väl hålla med om? Men det kan alltid ändras på om folk skärper sig lite men det finns alltid idioter som vill förstöra tyvärr.

Fast vad tusan detta är Chris tråd så välkommen en gång till Chris och bli inte avskräckt av mitt inlägg utan se det som en utmaning att bidra till att göra saker bättre 🙂

Peace out!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du ihåg när..

.. Hackeman blev hotad med basebollträ i tråden om fitt-gunilla , dbd drog skämt utan finess i tråden om tsunamivågens offer, nattvaktaren spårade ut i tråden om kristendom, Danny cort raljerade om sin guldskiva ( 🤪 ), MÄSTAREN, hans_a, peder, florian de sage med åsikter om absorbenter, bråk om längsta tråden och Grahn som fick nog och drog, alla snubbar som bara tål hi-end-pro-gear och dissar småpulare, rejvare som inte knarkar som dissar rejvare som knarkar och rejvare som knarkar som dissar rejvare som inte knarkar,

Och mycket mer jag inte minns.

Fan vad jag har missat grejer. Hittade knappt hälften av de där grejerna när jag sökte. Antar att mycket är bortplockat...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart, det finns alltid tjaffs på forum men då va det iaf en hel del trådar som innehöll mycket bra diskussioner om utrustning, tillvägagångssätt i olika studios, inspelningstips osv osv osv. Det tyckte jag då vägde upp det skitsnacket som va eftersom "skitsnacket" då handlade om grejer som va helt out (som hackes hotbild och den där kristna tråden) och inte bara om ett fåtal människor som provocerade hela tiden fastän Danny Cort va förbannat bra på just det 🤪 men honom tog man ju med en nypa salt eftersom man visste att han va najs egentligen och han blev ju också bättre tillslut vilket vissa andra på den nuvarande plattformen nog aldrig kommer bli eftersom de endast reggade sig för att jävlas med folk och det tycker inte jag är okej.

Det här forumet va en gång i tiden ett trevligt ställe att hänga på för man fick seriösa svar på sina produktions- och tekniskt orienterade frågor.

Nu är det lite väl mycket Kalle Anka och sandlåde-nivå här tycker jag och det måste du väl hålla med om? Men det kan alltid ändras på om folk skärper sig lite men det finns alltid idioter som vill förstöra tyvärr.

Fast vad tusan detta är Chris tråd så välkommen en gång till Chris och bli inte avskräckt av mitt inlägg utan se det som en utmaning att bidra till att göra saker bättre 😱

Peace out!

Fast jag tror Du kan få bra svar också! Ställ en fråga och testa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag har missat grejer. Hittade knappt hälften av de där grejerna när jag sökte. Antar att mycket är bortplockat...?

Ja såhär kunde det se ut förr , fantasin att fylla i de smaskiga bitarna får du ha själv, det mesta blev ju redigerat:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...entry8174

Ja himla kass stil med censur av det fria ordet måste jag säga. jag tycker det är för j

inlägget är redigerat av Olsberg 2009-02-17 14:11

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Får grattulera till framgångarna med H.E.A.T. Ni fick mig att skicka 4 SMS och digga hårt, något jag aldrig trodde skulle ske i den svenska melodifestivalen. Skulle inte bli helt förvånad om H.E.A.T blir Sveriges nya "hype". Önskar eder lycka och framgång framledes för det har ni skänkt mig! 😆

Världen förändras och vi med den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja såhär kunde det se ut förr , fantasin att fylla i de smaskiga bitarna får du ha själv, det mesta blev ju redigerat:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...entry8174

Ja himla kass stil med censur av det fria ordet måste jag säga. jag tycker det är för j

inlägget är redigerat av Olsberg 2009-02-17 14:11

Ja, jag vet att det är omoget men jag blev så jäsikens nyfiken på vad som stod i de inlägg som blivit raderade! Hemma och pluggar men får inte riktigt till någon arbetsglädje, om det nu kan förklara något.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du ihåg när..

.. Hackeman blev hotad med basebollträ i tråden om fitt-gunilla , dbd drog skämt utan finess i tråden om tsunamivågens offer, nattvaktaren spårade ut i tråden om kristendom, Danny cort raljerade om sin guldskiva ( 😆 ), MÄSTAREN, hans_a, peder, florian de sage med åsikter om absorbenter, bråk om längsta tråden och Grahn som fick nog och drog, alla snubbar som bara tål hi-end-pro-gear och dissar småpulare, rejvare som inte knarkar som dissar rejvare som knarkar och rejvare som knarkar som dissar rejvare som inte knarkar,

Och mycket mer jag inte minns.

Haha jo allt det där minns man (fast hade annat alias på den tiden)!

/Minneskretsen Kruger

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...