Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Tack för tipset, sätter nallen på påminnelse!

Posted

Nja, om man har åtminstone lite koll på studio/musik-teknik så är det inga nyheter. Om man är relativ nybörjare kan det absolut vara lärorikt. Annars så besökte dom ett plugg-företag i Linköping (Softube kanske det hette?) och intervjuade nån musikproducent som hade en massa vintage-grejer i sin studio.

Posted (edited)

Jag tycker besöket hos Ilbert gjorde programet (producenten med dom gamla grejerna).

Han sitter i Hansa studion i Berlin... need I say more?

Ilbert har en vintagesamling i världsklass.

Edited by drloop
Posted
Jag tycker besöket hos Ilbert gjorde programet (producenten med dom gamla grejerna).

Absolut. Hade ingen aning om att han hade tagit över Hansa. När hände det? I övrigt kände jag direkt att det borde ha varit Musikministeriet som skulle ha gjort dessa reportage. Nu klämde dom in för mycket på för kort tid. Och "besök i Abbey Road-studion". En bild på entrén, och en gammal rullbandare var allt jag såg av det.

Posted

Tack Spaceman.

Avnjöt programmet på SVT PLAY med ett glas Dalwhinnie Single malt och en granit under läppen.

Alla tre, programmet, glaset och snusen gav njut i själen.

Bra tips.

R