Jump to content
Annons

Acid-tråden


IDF

Recommended Posts

Annons
Åhh.. lyssnat nu..Bra.. Fick lite Dijeridoo-vibbar.. 🙂

Föresten.. Ingen av er har väl missat det ultimata Acid-verktyget.. Som numera är gratis?

http://www.rebirthmuseum.com/

Hehe jodå, jag har använt mig en del av Rebirth, ihop med Reason på låtar för inte så längesen, hunnit beta mig igenom flera kloner, men mina favoriter numera är nog ABL2 och Phoscyon, båda kan höras på låten jag länkade.. Köpte mig en x0xb0x för ett tag sedan men den har inte fått så mycket användning som jag hade väntat mig, så den kommer fasas ut till förmån för en Ion, tycker mjukvarorna låter uncanny i stort sett numera, minus bruset som analoga grejer för med sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Klart man diggar acid, kan rekommendera AFX och Acidwolf som kör både klassisk och mer innovativt stuk på acid.

Bjussar på en låt jag gjorde i höstas, inte mindre än 5 olika basslines har använts, 3njoy 🙂

Audio Sweeps 1.0

tokbumpar min gamla tråd såhär mitt i låtsasvintern.

AFX är ingen mindre än Richard David James aka Aphex Twin, Polygon Window, Caustic Window, The Dice Man och säkerligen många andra alteregon.

Om jag minns rätt är det Squarepusher´s yngre bror som går under namnet Ceephax Acid Crew även kort och gott bara Ceephax. Ruggigt bra acid vill jag lova

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...