Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har lite filer på min flickväns pc, lite över 50Gb men vill nu föra över det till min iMac. Har köpt en korskopplad nätverkssladd så man kan koppla ihop utan router. Men hur ska jag göra för att få allt & fungera? Har aldrig gjort detta. Hjälp?

///

Annons
Posted
Jag har lite filer på min flickväns pc, lite över 50Gb men vill nu föra över det till min iMac. Har köpt en korskopplad nätverkssladd så man kan koppla ihop utan router. Men hur ska jag göra för att få allt & fungera? Har aldrig gjort detta. Hjälp?

///

Hm, borde bara vara att ge dem fasta men olika IP-adresser. Typ:

PC = 192.168.0.8 (255.255.255.0)

MAC = 192.168.0.9 (255.255.255.0) (tog inte 1 och två eftersom du kanske har några andra prylar på de adresserna)

Posted

OKey....jag får nog säga att jag inte förstod någonting.

Förklara gärna lite mera utförligt vad jag ska göra....ska föra över från pc till mac.

Sorry för kunskapen:P... Men man måste ju lära sig någongång.

🙁

///

Posted

Fick ihop det 😆......Var bara att koppla ihop datorerna. Gå in i kör söka på ip-adressen på ethernet porten-enter.

Sedan fanns min dator där och en dropbpx, bara dra och släppa filer 😎.....Dock blev inte hastigheten lite sådär. Men det funkar i alla fall 🙂

Posted
Fick ihop det 😆......Var bara att koppla ihop datorerna. Gå in i kör söka på ip-adressen på ethernet porten-enter.

Sedan fanns min dator där och en dropbpx, bara dra och släppa filer 😎.....Dock blev inte hastigheten lite sådär. Men det funkar i alla fall 🙂

Godt! (såg inte dina frågor innan)

Cheers!