Jump to content
Sign in to follow this  
Burnie

Shut Up

Recommended Posts

Filnamn: Shut Up

Av: Burnie

Skickad: 29 Jan 2009

Filen uppdaterad: 6 Feb 2009

Kategori: Rock/Metal

Min första låt på detta forum "Sick Fuck" blev väldigt väl mottagen av många öron, därför känns det väldigt spånnande att visa upp nummer två, (har jag lärt mig något på åtta månader?, kommer folk att gilla låten? Jag har lyssnat på alla goda råd som jag fick sist, och tycker väl att det låter lite bättre.

Återigen så är det en mycket personlig text, som handlar om mig själv, den här gången om mitt asociala beteende efter skilsmässan, det är ingenting jag är stolt över, jag håller på att bli en bitter enstöring, som hatar alla "lyckliga" människor kommer med goda råd om hur jag ska hantera min ensamhet, och bjuder mig på parmiddagar av barmhärtighetsskäl, jag hatar att bli bjuden på patetiska "blind dates" samtidigt hatar jag mig själv för att jag inte kan uppskatta mina vänners stöd och omtanke.........

Hur som helst lyssna gärna på låten och säg vad ni tycker, kom gärna med konstruktiv kritik gällande ljudet. (texten är som den är :-)

SHUT UP (Burnie B Bad)

I don´t wanna hear about your little sister,

and i don´t wanna hear about her friend

I don´t give a shit of what you did for christmas,

and i don´t give a fuck about new years eve

I don´t wanna be a part of happy birthdays,

cause i don´t wanna be your underdog

I don´t wanna be invited to your parties,

cause i don´t wanna be your mercy choice

I need to be alone (So lonely)

I need to cry and reconsider

To fight my demons back

I don´t need good advises, from you shiny happy people

Just take a step back, shut up, and let me live my life, on my own

I´m so sorry for my pitiful misbehaving,

and i´m so sorry for my social fear

I just need to get myself a mind vacation

and i need a lot of time to heal

To fight my demons back

Just take a step back, shut up, and let me live my life, on my own

I don´t wanna hear about your little sister,

and i don´t wanna hear about her friend

I don´t give a shit of what you did for christmas

and i don´t give a fuck about new years eve

To fight my demons back

Just take a step back, shut up, and let me live my life alone

I don´t need your fucking advises, from you shiny beautiful people

Just take a step back, shut up, and let me live my life, on my own, by myself

Klicka här för att ladda ner filen

Edited by Burnie

Annons

Hej på dig du,

Vill du att man ska kommentera låten och texten eftersom du lade ut den? Det känns svårt att göra det eftersom den är så intim och det blir som att kommentera dig. "I don´t need good advices, from you shiny happy people". Samtidigt är det svårt att inte göra det när du är så personlig, både i texten och vad du skrev som inlägg här ovanför.

Att någon berättar om sin olycka betyder för mig att den personen inte vill ha det på det viset och letar efter andra sätt att hantera det på, saker att göra någonting åt olyckan. För mig, på vilken sida av givandet eller tagandet av råd jag än står, betyder det inte att någon blir lägre eller sämre. Jag vet att det finns andra, många, som delar problem med mig och några som kommit över dom. Men jag känner igen känslan från förr.

Aja, sorry. Nu blev jag intim med dig iallafall. Trampar vidare på tå.

Annars bra låtskriveri som går som en röd tråd igenom hela låten. Ingen tråkig del någonstans. Du har riktigt bra riv i rösten och snygga rytmspel med gitarren som gör att det svänger. Och mixen sitter som en keps. Gött jobb,

the lax

Edited by laxlaxlax

Hej laxen

jag vill nog ha kommentarer om låten och ljudet, det är alltid intressant att höra hur folk tänker och tycker, och visst har du rätt i att jag inte vill vara på det sätt jag sjunger om, det var nog därför jag skrev texten, att skriva om sina negativa sidor kan fungera som en väckarklocka, i alla fall för mig.

Men men, nog om det, jättekul att du gillade låten och mixen 😛

Mvh

Björn

Edited by Burnie

My main man Burnie did it again!!!

"Sick Fuck" är enligt mig en av forumets härligaste rock-låtar, och den här låten är av exakt samma virke och kvalar rätt in utan omsvep!

Jag säger som jag sa sist: Helt jävla underbar låt, Burnie!

Onödigt vetande: Det finns en Gene Simmons-låt från 82/83 — Creatures OTN/Lick It-eran — som framfördes första gången av Wendy O. Williams, 1984. Men det finns hursomhelst också en demo-version av låten utgiven med delvis Gene, delvis Ace, på leadsång... Och FY FAN I HELVETE vad Burnie låter som Gene!!! 😄😉

My main man Burnie did it again!!!

"Sick Fuck" är enligt mig en av forumets härligaste rock-låtar, och den här låten är av exakt samma virke och kvalar rätt in utan omsvep!

Jag säger som jag sa sist: Helt jävla underbar låt, Burnie!

Onödigt vetande: Det finns en Gene Simmons-låt från 82/83 — Creatures OTN/Lick It-eran — som framfördes första gången av Wendy O. Williams, 1984. Men det finns hursomhelst också en demo-version av låten utgiven med delvis Gene, delvis Ace, på leadsång... Och FY FAN I HELVETE vad Burnie låter som Gene!!! 😊😛

Tack Valle!!!

Att få cred av dig som är en GRYMT duktig Sångare/låtskrivare/producent av hög klass, känns otroligt bra,

om du tycker att sångkörerna låter bra så har jag gjort exakt som du tidigare tipsade mig !!!

Mvh

Burnie

Tack för de fina orden! Jo, jag kände igen lite av din teknik i mixen 😎

Har du checkat din e-post, förresten? 😄

Svinbra låt igen.

Gillar även mixen som helhet men jag skulle vilja ha råare/elakare (dock inte mer dist) gitarrer. Både för komp och för solot (solot är väldig mesigt).

Micka en brutal stack, eller nått ...

MEN, fasiken vilken cool låt. Me lika a lot!

Cheers!

Guest 10inchLegend

"Klicka här för att ladda ner filen" står det. Än sen då?

Jag kommer in på en sida med en massa text men hittar ingen låt?!

Yeah...härlig låt burnie! Man blir riktigt sugen på en bärs och festa loss. Tycker det är en riktigt bra låt.

Det jag kan komma med i kritisk väg är några saker i mixen. För det första så saknar jag botten i låten, mycket fokus ligger nu i det lägre mellanregistret istället. Trummorna låter för stela tycker jag, för programmerade helt enkelt. Sången skulle behöva automatiseras på vissa ställen för att lyfta fram den och ta tillbaka den ibland. Annars tyckte jag det va gott mos.

Bara så du vet så är gitarrerna så panorerade nu att de försvinner i princip helt och hållet i mono 😆 Men bara så du vet om det iaf.

Fler egna låtar av dig vill jag ha här på forumet 🙂

MVH

Anders

Svinbra låt igen.

Gillar även mixen som helhet men jag skulle vilja ha råare/elakare (dock inte mer dist) gitarrer. Både för komp och för solot (solot är väldig mesigt).

Cheers!

Tack för dina åsikter

Jag kan hålla med dig om att det blev lite "Black Ingvars" schlager sound på gitarrerna, jag vetefan vad som hände. Jag ska försöka råa till

gitarrerna lite grann,

Me like, that you like a lot 😆

Mvh

Burnie

tycker att låten och framförandet är utmärkt och då känns det inte så meningsfullt att diskutera ljudet på ex. hi-haten.

riktigt bra jobbat!

Hej "10 inch"

Det ska funka nu!!!

Mvh

Burnie

Edited by Burnie

Yeah...härlig låt burnie! Man blir riktigt sugen på en bärs och festa loss. Tycker det är en riktigt bra låt.

Det jag kan komma med i kritisk väg är några saker i mixen. För det första så saknar jag botten i låten, mycket fokus ligger nu i det lägre mellanregistret istället. Trummorna låter för stela tycker jag, för programmerade helt enkelt. Sången skulle behöva automatiseras på vissa ställen för att lyfta fram den och ta tillbaka den ibland. Annars tyckte jag det va gott mos.

Bara så du vet så är gitarrerna så panorerade nu att de försvinner i princip helt och hållet i mono 🙂 Men bara så du vet om det iaf.

Fler egna låtar av dig vill jag ha här på forumet 🙂

MVH

Anders

Hej Anders

Skitkul att du gillade låten 😄

Men konstruktiv kritik är alltid välkommet, jag ska kika lite på det du säger,

Tack för dina åsikter

Mvh

Burnie

tycker att låten och framförandet är utmärkt och då känns det inte så meningsfullt att diskutera ljudet på ex. hi-haten.

riktigt bra jobbat!

Jag lyfter på hatten och bugar 😄

Tack för dina åsikter

Mvh

Burnie

Tack "Slejnard"

Det var kul att höra 😄

Mvh

Burnie

Svinbra låt igen.

Cheers!

Hej,

Ändrar mig (efter att ha lyssnat många gånger under helgen).

Gitarrerna är generellt bra. Det är bara solot som behöver råare ljud, speciellt början på solot låter lite som min sons plastsynth inställd på "gitarr"..).

Men, fan vilken bra låt det är! Detta är lätt årets bästa så här långt (alla kategorier) och den lär ligga kvar högt på den listan när 09 blir 10...

Versen är sjukt bra och refrängen är även den riktigt bra.

Rockar fett i min stereo!

Cheers!

Hej,

Ändrar mig (efter att ha lyssnat många gånger under helgen).

Gitarrerna är generellt bra. Det är bara solot som behöver råare ljud, speciellt början på solot låter lite som min sons plastsynth inställd på "gitarr"..).

Men, fan vilken bra låt det är! Detta är lätt årets bästa så här långt (alla kategorier) och den lär ligga kvar högt på den listan när 09 blir 10...

Versen är sjukt bra och refrängen är även den riktigt bra.

Rockar fett i min stereo!

Cheers!

Thank you man....

Jag håller på att sammanställa alla synpunkter, tips och råd från alla fina forummänniskor, och kommer att mixa om låten inom en snar framtid.

Årets bästa låt säger du.....hmmm.... nu sitter jag med ett sånt där fånigt leende......

Tack för dina synpunkter 🙂

Mvh

Burnie

Riktigt bra låt, skönt gung rätt igenom!

Ligger på playlist nu framöver!

Mvh Tommie

Tack Tommie,

Det finns inget som smakar så bra som beröm 🙂

Tack som fan!!

Burnie

Tja vad säger man...

En klockren no-bullshit-rocknrollrökare som faktiskt sopar banan med rätt mycket. Utomordentlig röst.

Asbra rakt av 🙂

Tja vad säger man...

En klockren no-bullshit-rocknrollrökare som faktiskt sopar banan med rätt mycket. Utomordentlig röst.

Asbra rakt av 🙂

Tack Bengan, dina ord värmer i vinterkylan, men jag tycker nog att mina låtar bleknar bredvid dina mästerverk,

Trotsbekännelsen, Bättre än verklighet, Puh pinnar, So the story goes t.ex.

Du har ju gjort en massa annat bra också, men dessa fyra åkte rakt in i min iPod 🙂

Mvh

Björn

Inte riktigt sån rock jag är stort fan av men detta var välgjort! Bra jobbat och keep it up!

Mvh

Memphis

Inte riktigt sån rock jag är stort fan av men detta var välgjort! Bra jobbat och keep it up!

Mvh

Memphis

Thanks man!!!

FAN VAD BRA!!!

Underbar låt, "you got the shit man"

///

Cribbson

bra låt och sång, tycker gitarr ljudet var bättre här än på sickfuck, är det inte en hammond som kommer in också 🙂

bra jobbat!

bra låt och sång, tycker gitarr ljudet var bättre här än på sickfuck, är det inte en hammond som kommer in också 🙂

bra jobbat!

Thanks man, ja man lär sig lite mer för varje inspelning man gör, använder fortfarande samma Vox tonelab låda, men jag tror jag har lärt mig skruva lite bättre.

Men jag har nog en lång resa framför mig i ljudträsket innan det börjar låta riktigt bra....

Tack för din kommentar

Mvh

Björn

Låten och ljudet är bra. Däremot kan jag inte hålla mej från att kommentera böjningen av "advice". Skulle knappast reagerat om det inte skulle upprepas flera gånger i låten. Det böjs alltså "i don't need good advice", utan s.