Jump to content
Annons

Bygge: Studio Holiday Royal.


Daniel

Recommended Posts

Vi har också satt karmarna och dörrarna. Hittade dock inga bra bilder på detta.

Dörrarna (40 db) köpte vi från återbyggdepån för 500 kr st, sedan lät vi en snickerifirma göra nya karmar vilket kostade ca 4000 kr har jag för mig.

post-398-1238055764_thumb.jpg

post-398-1238055658_thumb.jpg

SÅÅÅ snyggt det kommer bli riktigt nice!

Kunde man komma och kolla när ni är färdiga? Jag kommer lätt och tittar och hämtar inspiration om det går för sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Sådär, nu har vi fått tummarna ur och en kompis som är fotograf har tagit lite bilder. Får väl göra lite reklam för honom Mathias söderlund heter han. www.mathiassoderlund.com.

Har bara fått bilder på ena liverummet samt en gitarr och en mickbild, men håll till godo.

Lilla liverummet. Vi blev väldigt nöjda med akustiken. Tajt och tydligt ljud, utan att låta för dämpat eller instängt. Mycket bra trumljud här inne.

post-398-1254164803_thumb.jpg

Till vänster i svart tyg syns en utav hörnabsorbenterna. Det är alltså glasull utskurna i trekanter, staplade på varandra. Gick åt mycket mer än vad jag trodde.

Det oreange är tyg vi dragit över absorbent. Vi flummade till det och snedställde en vägg med väldigt glesa plank, där vi hade massa isolering bakom. tanken var väl att ljudet skulle absorbera mellan plankorna och studsa snett mot plankorna.

Uppe till vänster, också i svart, ytterligare en absorbent. 120 mm regel rakt uppspikade på snedtaket, fylld med isolering och sedan tyg över.

Till höger på väggen, hänger lite sladdar, och på hyllan ovanför skivor vi medverkat i eller varit med och producerat.

post-398-1254165771_thumb.jpg

I snedtaket syns två absorbenter och ett utav takfönsterna.

Ingång till kontrollrummet.

post-398-1254165886_thumb.jpg

En guldskiva och hötorgskonst!

post-398-1254165964_thumb.jpg

Överblick från ingången. Ingången till kontrollrummet är alltså till vänster. Två sjyssta bandekon på skåpet. Ett roland space echo och ett Dynacord

Echocord Super S62.

en bild till...

post-398-1254166232_thumb.jpg

I hörnen bredvid pianot är ytterligare två hörnabsorbenter.

Lite mickar (några utlånade).

post-398-1254166271_thumb.jpg

Favoriterna är beyer m160, Josephson C42, gefellen och soundeluxen så klart. Audix D1 vinner oftast på virvel.

post-398-1254166038_thumb.jpg

Redigerat av Daniel
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...