Jump to content
Annons

Mixar gärna dina låtar!


Vakuumanka

Recommended Posts

Jag tycker det låter väldigt vasst och spretigt och stelt...

Jo, tack jag har hört det.

Vasst kan jag tycka, och att det saknas botten. Men annars tycker jag det låter rätt sjyst.

Men det är ju vad du tycker.

Ska bli kul att se vad andra ser 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jo, tack jag har hört det.

Vasst kan jag tycka, och att det saknas botten. Men annars tycker jag det låter rätt sjyst.

Men det är ju vad du tycker.

Ska bli kul att se vad andra ser 🙂

Tyckte inte heller det lät särskilt bra.. Tunt, vasst och spretigt.. Jag förstår heller inte att du lägger ut ett sånt här exempel för att visa att du kan mixa. Det är ju bara trummor och gitarr.. hur svårt är det att få till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte inte heller det lät särskilt bra.. Tunt, vasst och spretigt.. Jag förstår heller inte att du lägger ut ett sånt här exempel för att visa att du kan mixa. Det är ju bara trummor och gitarr.. hur svårt är det att få till?

Nehe. Vasst kan jag tycka som sagt och att det saknas botten, men ja.

Detta är väl inte min grej, det får bli akustiskt istället. För det vet jag att folk gillar när jag mixar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nehe. Vasst kan jag tycka som sagt och att det saknas botten, men ja.

Detta är väl inte min grej, det får bli akustiskt istället. För det vet jag att folk gillar när jag mixar.

Har du nåt exempel på det då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag hittade din akustiska låt här... Den lät ju betydligt bättre än den andra i alla fall... Men du har interferenser mellan sången och gitarren kring 200-300... Du måste jobba med eq där... Så tycker jag att det var väldigt essigt så du får ta ner en del ovanför 5k...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lägger jag upp ett nytt klipp som jag spelade in i fredags. Mickad förstärkare och mix, mastering.

Hoppas ni gillar det.

Vill ha era låtar så jag kan mixa dem! 🙂

Måste tyvärr hålla mig till negativa skaran av folk....Gurorna låter lite

"burkiga" och cymbaler har på tok för mycket diskant i ljudbilden. Du behöver mera tryck

i hela mixen.

Kanske att du skulle pröva att ställa om compressor osv...eller helt enkelt

byta till några andra pluggar istället.

Om du vill så kan du gå in å lyssna på min låt...är väl inte helt perfekt..men på det hela stora

låter det bra.

Tycker det är lite synd att du får kritik som typ "vaxproppar" i öronen. Alla måste börja och lära sig

någånstans.

Mina första alter lät inte heller bra...men det var en annan tidsera 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...