Jump to content
Annons

Mixar gärna dina låtar!


Vakuumanka

Recommended Posts

Hejsan! Jag har länge funderat på att det skulle vara kul att mixa andras låtar och inte bara sina egna som man själv spelat in

och då slog tanken mig att Studio.se är nog det bästa stället att skaffa sig erfarenheter och kunskap på.

Så jag tänkte att du/ni som vill får gärna skicka era inspelade låtar till mig (Cubase SE3 eller Logic 8 Pro. Ljudfilerna och programfilen) så mixar jag dem, helt gratis.

Både för eran skull och för min eftersom jag vill skaffa mig erfarenheter osv.

 

 

Har mixat i cirka 3 år och då mest mina egna låtar, men även kollegors.

Som beskrivningen lyder så mixar jag endast singer-songwriter & Hardcore/Metall låtar.

Mixningen kan ta olika lång tid pågrund av skolan och andra saker som händer nu för tiden.

Men generellt sett så kanske 3-4 låtar tar upp mot en 2-3 veckor.

 

Ps. Kom gärna med förslag hur ni vill ha ert "sound" och så vidare. Det är ni som gör musiken, jag mixar. Ds.

 

Mvh

Jesper Johannesson 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan! Jag har länge funderat på att det skulle vara kul att mixa andras låtar och inte bara sina egna som man själv spelat in

och då slog tanken mig att Studio.se är nog det bästa stället att skaffa sig erfarenheter och kunskap på.

Så jag tänkte att du/ni som vill får gärna skicka era inspelade låtar till mig (Cubase SE3 eller Logic 8 Pro. Ljudfilerna och programfilen) så mixar jag dem, helt gratis.

Både för eran skull och för min eftersom jag vill skaffa mig erfarenheter osv.

 

 

Har mixat i cirka 3 år och då mest mina egna låtar, men även kollegors.

Som beskrivningen lyder så mixar jag endast singer-songwriter & Hardcore/Metall låtar.

Mixningen kan ta olika lång tid pågrund av skolan och andra saker som händer nu för tiden.

Men generellt sett så kanske 3-4 låtar tar upp mot en 2-3 veckor.

 

Ps. Kom gärna med förslag hur ni vill ha ert "sound" och så vidare. Det är ni som gör musiken, jag mixar. Ds.

 

Mvh

Jesper Johannesson 🙂

Kul om någon kunde skriva! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls intresserad av att mixa rap & lite sång i reffräng å sånt ?

Mvh Douglas

Det är ingen musik som jag har arbetet med tidigare och det är helt nytt för mig.

Det skulle bli mycket svårt. Men om det bara gäller att mixa sången och rap till en redan nästan klar mix, så kan jag absolut göra det! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

LennoxLewis (oregistrerad)

Hej!

Har precis blivit medlem i forumet här, faktiskt enbart på grund av EN sak och jissis vad glad jag blev när jag tror jag hamnade rätt på en gång! Ska gifta mig i sommar och sitter med lite låtar jag så gärna skulle vilja få ihopmixade! Ska vara till valsen + en liten show vi ska bjuda på i anslutning till denna...

Vad tror du? Mvh Emelie ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har precis blivit medlem i forumet här, faktiskt enbart på grund av EN sak och jissis vad glad jag blev när jag tror jag hamnade rätt på en gång! Ska gifta mig i sommar och sitter med lite låtar jag så gärna skulle vilja få ihopmixade! Ska vara till valsen + en liten show vi ska bjuda på i anslutning till denna...

Vad tror du? Mvh Emelie 😏

Så kul att du hittade rätt med en gång och bröllop i sommar, underbart! 😎

Är det eget inspelat material och i så fall vad är det för instrument? Hur många låtar handlar det om?

Eller menar du att jag ska mixa ihop en del låta som redan finns? Eftersom du skriver "vilja få ihopmixade".

Om du menar det nedanstående så får du gärna komma mer detaljer om hur du/ni vill ha det.

Jag tar gärna på mig jobbet, men det kan ta lite tid då jag just nu sitter med feber i kroppen.

Mvh

Jesper J

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan väl göra en låt till punkfestivalen, annars kanske det är nån där som vill ha hjälp med nån hardcore låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan väl göra en låt till punkfestivalen, annars kanske det är nån där som vill ha hjälp med nån hardcore låt.

Det var inte mycket du hade att komma med du heller. Hehe 😕

Jag är inte ute efter att göra någon egen låt, jag vill mixa någon annans låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Nu har inte jag någon låt du kan få mixa. Men jag kan tipsa om denna tråd tills du får napp 😕

https://www.studio.se/index.php?showtopic=55101

Samt studios övningsfiler om du inte redan testat dem

http://stutjanster.idg.se/laddaner/default.asp?editionID=61

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Nu har inte jag någon låt du kan få mixa. Men jag kan tipsa om denna tråd tills du får napp 😕

https://www.studio.se/index.php?showtopic=55101

Samt studios övningsfiler om du inte redan testat dem

http://stutjanster.idg.se/laddaner/default.asp?editionID=61

MVH

Anders

Tack ska du ha Anders!

Jag har provat att mixa 2 av de låtarna som kom med mixologin, med detta var nog för 2 år sedan tror jag (När mixologiserien kom ut).

Ska kolla mer på sidorna som var länkade, imorgon.

Mvh

Jesper J

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har precis blivit medlem i forumet här, faktiskt enbart på grund av EN sak och jissis vad glad jag blev när jag tror jag hamnade rätt på en gång! Ska gifta mig i sommar och sitter med lite låtar jag så gärna skulle vilja få ihopmixade! Ska vara till valsen + en liten show vi ska bjuda på i anslutning till denna...

Vad tror du? Mvh Emelie 😆

Jag tror att gifta sig är det dummaste man nånsin gör i sitt liv. Att man vid altaret lovar att man ska älska varann i nöd och lust tills döden skiljer varann åt. Hur kan man lova någon att man kommer bevara sina känslor för den man älskar? Sina känslor kan man inte bestämma över. Att gifta sig är att ingå ett avtal. Människans sätt att vara och beteende förändras genom livet och även känslorna kommer under livets gång att förändras. Då blir äktenskapet ett fångenskap som gör att om man känner starkare för en annan person så får man ångest därför att man är ju skyldig att vara sin make/maka trogen även om känslorna inte finns kvar. Man börjar älska någon annan men tränger undan dom känslorna eftersom dom känslorna är förbjudna och fula.

Värt att tänka på innan man gifter sig..

HAHAHA!

Hur bitter är du igentligen ? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bra om du lägger upp "smakprov" på vad du gjort.

Ja, visst! Det kan jag göra. 😆

Kan lägga upp ett klipp från en hårdare låt och en annan akustisk låt.

EDIT: Gör det senare. 😄

Underbart!

Tänkte just fråga det! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bra om du lägger upp "smakprov" på vad du gjort.

Ja, visst! Det kan jag göra. 😆

Kan lägga upp ett klipp från en hårdare låt och en annan akustisk låt.

EDIT: Gör det senare. 😄

Underbart!

Tänkte just fråga det! =)

Här kommer klippet från den hårda låten:

Hope you like it 😄

test1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

LennoxLewis (oregistrerad)
Hej!

Har precis blivit medlem i forumet här, faktiskt enbart på grund av EN sak och jissis vad glad jag blev när jag tror jag hamnade rätt på en gång! Ska gifta mig i sommar och sitter med lite låtar jag så gärna skulle vilja få ihopmixade! Ska vara till valsen + en liten show vi ska bjuda på i anslutning till denna...

Vad tror du? Mvh Emelie :rolleyes:

Jag tror att gifta sig är det dummaste man nånsin gör i sitt liv. Att man vid altaret lovar att man ska älska varann i nöd och lust tills döden skiljer varann åt. Hur kan man lova någon att man kommer bevara sina känslor för den man älskar? Sina känslor kan man inte bestämma över. Att gifta sig är att ingå ett avtal. Människans sätt att vara och beteende förändras genom livet och även känslorna kommer under livets gång att förändras. Då blir äktenskapet ett fångenskap som gör att om man känner starkare för en annan person så får man ångest därför att man är ju skyldig att vara sin make/maka trogen även om känslorna inte finns kvar. Man börjar älska någon annan men tränger undan dom känslorna eftersom dom känslorna är förbjudna och fula.

Värt att tänka på innan man gifter sig..

HAHAHA!

Hur bitter är du igentligen ? 😄

Haha, håller med! 😄 Orkade först inte bry mig om inlägget då forumet rör musik och musik enbart, men kan tycka att det nog säger en hel del om personen ja... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bra om du lägger upp "smakprov" på vad du gjort.

Ja, visst! Det kan jag göra. :rolleyes:

Kan lägga upp ett klipp från en hårdare låt och en annan akustisk låt.

EDIT: Gör det senare. 😄

Underbart!

Tänkte just fråga det! =)

Här kommer ytligare ett klipp från en låt. En akustisk låt som en vän har gjort och jag spelat in och mixat. 😛

Här kommer klippet från den hårda låten:

Hope you like it 😄

likeimdreaming.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kan ju gå åt ett annat håll än man först tänkt sig. Men låter man det alternativet bli en förväntning, och rubricerar det som "realism", då är det snart bara en enda sak kvar som alldeles säkert leder till vad man först tänkt sig: Ett hopp från Västerbron. 😄

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnade på ditt klipp... Har du vaxproppar i öronen eller var du full?

Hur ska jag tolka det? Antagligen negativt. Men vad är det du menar, egentligen?

Antingen sitter du med ett par riktigt dåliga lurar eller högtalare eller så tycker du

att det låter skit. I mina öron tycker jag att det låter helt OK för att vara inspelat

med de resuserna jag har. Ingen proffsstudio precis.

Nästa gång du skriver kan du väl vara mer "uppriktig" och säga vad du tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag menade ju inte att vara elak men det lät fruktansvärt illa.

Det finns överhuvudtaget ingen botten och det spretar åt olika håll. Du behöver få bättre kontroll över dynamiken och en mer linjär frekvenskurva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade ju inte att vara elak men det lät fruktansvärt illa.

Det finns överhuvudtaget ingen botten och det spretar åt olika håll. Du behöver få bättre kontroll över dynamiken och en mer linjär frekvenskurva.

Tacl för att du var mer på sak denna gången. Men jag förstår verkligen inte hur du kan tycka att det låter så illa?

Här jag sitter just nu, med lurar på mig kan jag att det saknas viss botten, men hade jag lagt på en bas i inspelningssammanhanget

hade det funnits botten i ljudet. Men eftersom det är ren gura och programmerade trummor, så...

Men det saknas botten, ja absolut. Men att det spretar? Nää, det tycker jag verkligen inte. Antingen är det fel på mina öron eller så vet jag inte vad.

Skulle vara kul att höra vad någon annan tycker också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...