Guest Multivitamin Posted January 15, 2009 Posted January 15, 2009 Jag vill länka ihop volymkontrollerna på kanal 3-6 med den på kanal 2 så att när jag flyttar 2an så flyttas 3-6 (men inte tvärtom). Jag dubbar gitarrer också och skulle vilja länka panoreringarna så de går åt motsatt håll. Jag har letat runt bland guiderna men det verkar som det bara går att länka till "interna kontroller" som X&Y och FL Peak Controller. Nån bra idé hur man gör?
base10 Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Vad hätte den nu.... Fruity formula controller! Lägg den på vilken kanal som helst och se till att A kontrollerar regelns volym (finns säkert nått preset till det om det inte är standard inställningar). Högerklicka på regeln och välj något i stil med link to controller så ska formula controllen stå med där. Har du gjort rätt så ska a knoben höja alla dina valda reglar. Så skulle jag göra iallafall. Om du inte routar dina kanaler till 2 an, regeln rör då inte på sig men volymen går ju igenom 2an så 🙂 Samma sak gäller panoreringen, formula controller MEN istället för att välja input på link to controller måste du ta inverted (altså -1 input) så blir de motsatta. Hoppas jag inte var för svår att tyda nu, men så skulle jag göra iallafall. Ha det gött! /Jesse
Recommended Posts